Jedynka wyprzedziła reklamowo Trójkę, liderem RMF FM przed Radiem ZET (Top10)

Wydatki na reklamę radiową w 2021 roku cennikowo wzrosły o blisko 8 proc., do 9,4 mld zł. Najwyższy wzrost przychodów reklamowych osiągnęła Jedynka, z kolei Trójka zanotowała spadek o ponad jedną czwartą. Zdecydowanym liderem jest RMF FM.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do grudnia 2021 roku stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 9,39 mld zł, czyli o 7,8 proc. więcej niż w 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (wg danych cennikowych netto Kantar Media, bez rabatów).

Liderem wpływów reklamowych na rynku radiowym było RMF FM, z przychodami w kwocie 2,93 mld zł, wyższymi rok do roku o 9.2 proc. Drugie pod tym względem Radio Zet zwiększyło je o 9,4 proc., do 1,68 mld zł.

Podium zamyka Program I Polskiego Radia. Ta rozgłośnia zarobiła na reklamach 440,4 mln zł i zanotowała największy w czołówce wzrost wpływów reklamowych – wyniósł on 64 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-najpopularniejsze-stacje-rmf-fm-radio-zet-eska,7170037411309185a ##

Kolejna w zestawieniu radiowa Trójka miała w 2021 roku 324,5 mln zł przychodów z reklam. Były one niższe rok do roku o 27,6 proc.

Tok FM na reklamach zarobiło 232,6 mln zł (+16,9 proc.), Vox FM – 184,7 mln zł (-5,4 proc.), Eska Warszawa – 133,7 mln zł (+9,7 proc.), RMF Classic – 133 mln zł (+15,3 proc.), Eska Wrocław – 122,9 mln zł (+8,8 proc.) i Eska Poznań – 116,6 mln zł (+14,6 proc.).

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana