Redan: rynek modowy odbuduje się w II połowie 2011 r.

Spółka odzieżowa Redan spodziewa się, że poprawa zyskowności na rynku modowym nastąpi w II połowie przyszłego roku, poinformował prezes Piotr Kulawiński. Grupa podtrzymała prognozę wyników na 2010, zakładającą 5,8 mln zł zysku netto, przy przychodach na poziomie 333,7 mln zł.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

Sprzedaż w sieci dyskontowej Textilmarket wzrosła o 20% w skali roku i wyniosła 117,3 mln zł po trzech kwartałach. Marża handlowa wzrosła o 23% r/r do 45 mln z, a wynik na sprzedaży tego segmentu zwiększył się o 47% do 9,2 mln zł.

Liczba sklepów wzrosła o 10 w III kwartale, a w całym roku łącznie zwiększy się o 46 nowych sklepów do 202.

Prezes powiedział, że w segmencie modowym widać już pozytywne zmiany, jednak sprzedaż i wynik na sprzedaży wciąż są niesatysfakcjonujące. 

„Na rynku modowym skłonność do zakupów wciąż jest niska. Sprzedaż odbywa się skokowo i brakuje stabilizacji i mocnego trendu. Spodziewam się, że druga połowa przyszłego roku przyniesie poprawę"- powiedział Kulawiński we wtorek.

W segmencie modowym sprzedaż wyniosła 93,3 mln zł po trzech kwartałach wobec 93,2 mln zł rok wcześniej. Spółce udało się także o dwie trzecie zmniejszyć stratę na sprzedaży, która po trzech kwartałach sięgnęła 5,8 mln zł.

„Jesteśmy przekonani, że w IV kwartale na rynku modowym zarobimy. Pewnie nie odrobimy straty z całego roku, a ostatni kwartał powinien być na plusie"- zaznaczył prezes.

Marża zwiększyła się o 20% r/r do 49,5 mln zł, a koszty spadły o 3% w skali roku do 55,2 mln zł dzięki zmianie strategii i budowie sieci sklepów multibrandowych TopSecret&Friends oraz położeniu nacisku na rozwój marki Top Secret.

„Dziś nastawiamy się na rozwój sklepów multibrandowych. W tym roku otworzyliśmy 24, a do końca roku chcemy uruchomić jeszcze 6 sklepów"- powiedział Kulawiński.

Zarząd podtrzymał prognozę osiągnięcia 5,8 mln zł zysku, przy przychodach wysokości 333,7 mln zł w całym 2010 r.

„Po wynikach trzech kwartałów jesteśmy przekonani, że prognoza na cały rok zostanie wykonana"- powiedział prezes.

Zysk netto grupy po trzech kwartałach wyniósł 1,6 mln zł wobec 20,2 mln zł straty rok wcześniej. Sprzedaż wzrosła o 7% w skali roku do 222,1 mln zł.

Pomimo zwiększenia powierzchni sklepów o 11,5%, koszty działalności spadły o 2% r/r do 95 mln zł. Wolumen marży handlowej wzrósł o 18% do 98,5 mln zł.

Wyniki na sprzedaży wyniósł 3,5 mln zł wobec 13 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 8,1 mln zł w porównaniu z 8,5 mln zł straty po trzech kwartałach 2009 r.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"

Agnieszka Kołodziejska odchodzi z Radia ZET. "Chciałabym żyć z podróżowania"

Agnieszka Kołodziejska odchodzi z Radia ZET. "Chciałabym żyć z podróżowania"