Reklama dźwignią wiary

Agencja reklamowa przygotuje kampanię, która miałaby zachęcić Brytyjczyków do uczestnictwa w niedzielnej mszy

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Kościół Anglikański w Wielkiej Brytanii jest zaniepokojony malejącą liczbą wiernych. Duchowni zwrócili się więc do jednej z agencji reklamowych, by przygotowała kampanię, która miałaby zachęcić Brytyjczyków do uczestnictwa w niedzielnej mszy. Rekomendacje speców od reklamy są jednak dość zaskakujące.

Agencja reklamowa, której zlecono to zadanie, potraktowała kościół jak każdą inna instytucję. Głównym zaleceniem fachowców było zrezygnowanie z tak ważnych symboli jakimi są Jezus wiszący na krzyżu czy czytanie fragmentów Biblii.

W zamian powinno się promować społeczny wymiar mszy, zachęcać ludzi do wspólnego śpiewania, dobrej pogawędki i wysłuchania fascynujących kazań. Jeśli kościoły chcą ponownie pękać w szwach, powinny starać się pozyskać 30 i 40-latków, którzy zawodowo są już spełnieni, ale cierpią na duchową pustkę.

Od lat przed wejściem do wielu brytyjskich kościołów można przeczytać slogany reklamowe. Często przypominają one nagłówki z gazet i nawiązują do wydarzeń z kraju.

Zdaniem wydawców religijnego czasopisma pt. "Odnowa i Chrześcijaństwo" reklama jest słusznym sposobem zdobywania nowych wiernych. Jak twierdzi magazyn, w społeczeństwie istnieje popyt na odnowę duchową, a kościół może zaoferować ludziom poszukującym wiary rzetelną obsługę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe