Reklama podprogowa jednak działa?

Naukowcy brytyjscy znaleźli kolejne dowody na skuteczność działania reklamy podprogowej.

onet.pl - kk
onet.pl - kk
Udostępnij artykuł:

Badacze z londyńskiego University College twierdzą, że ludzki mózg analizuje obrazy bez względu na to, czy osoba jest ich świadoma, co może oznaczać, że reklama podprogowa ma podstawy fizjologiczne.

Podczas serii eksperymentów naukowcy zastosowali specjalne okulary, które pokazywały słabo widoczne obrazy przedmiotów w jednej soczewce, natomiast w drugiej eksponowały silny błysk świetlny, który powodował wymazanie wszelkich obrazów.

Mimo maskującego błysku eksperci odkryli, że pierwotna kora wzrokowa w mózgu rejestrowała widziane w jednej z soczewek przedmioty, chociaż osoby badane nie przypominały sobie żadnych obrazów. Badacze stwierdzili również, że prawdopodobieństwo zarejestrowania przez mózg prezentowanych podprogowo bodźców było tym mniejsze, im bardziej osoby badane były zajęte wykonywaniem dodatkowych zadań eksperymentalnych.  Oznacza to, że w codziennym życiu, najbardziej podatne na reklamę podprogową powinny być osoby, które poświęcają oglądaniu telewizji wszystkie swoje zasoby uwagowe.

onet.pl - kk
Autor artykułu:
onet.pl - kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały