Reklama radiowa 25 proc. w górę. Trójka, Jedynka i RMF FM liderami wzrostu

W ub.r. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 25,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły Trójka, Jedynka i RMF FM, a nieznaczne spadki zanotowały tylko niektóre rozgłośnie Eski.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w 2011 roku cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych były większe o 25,6 proc. niż rok wcześniej z uwzględnieniem autopromocji, a o 25,9 proc. - bez autopromocji. Wydatki na autopromocję wzrosły natomiast o 34,2 proc.

Z dwóch stacji dominujących na rynku radiowym RMF FM (Grupa RMF) zarobiła z reklam 47,9 proc. więcej niż w 2010 roku, a Radio ZET (Eurozet) - 5,9 proc. więcej. Jeszcze większe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku zanotowały Trójka i Jedynka (Polskie Radio) oraz TOK FM (Agora) - odpowiednio: 105,9, 77,7 i 53,9 proc.

>>> W 2011 roku Radio Eska w górę, Planeta FM i Radio Plus w dół Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam 28 proc. więcej niż rok wcześniej, a Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - 13,8 proc. więcej. Z kolei wśród rozgłośni regionalnych z sieci Eska (Grupa Radiowa Time) Eska Łódź, Eska Warszawa i Eska Wrocław zanotowały minimalne wzrosty przychodów reklamowych (odpowiednio: 4,6, 3,7 i 0,8 proc.), natomiast Eska Poznań i Eska Trójmiasto - nieznaczne spadki (0,7 i 7,4 proc.).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK