Rekordowo dużo internautów w Polsce. FB i YT w górę, traci NK

Z internetu korzysta już 59,7 proc. Polaków, czyli prawie 18 mln osób - wynika z najnowszego badania NetTrack. Na popularności zyskują Facebook i YouTube, a tracą NK.pl i Gadu-Gadu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

59,7 proc. to rekordowy poziom penetracji internetu w Polsce, zanotowany w badaniu Nettrack zrealizowanym przez Millward Brown od marca do maja br. W przeliczeniu na populację daje to dokładnie 17 988 180 osób.

W poprzedniej fali badania (listopad 2012 - styczeń 2013) penetracja internetu wyniosła 57,5 proc. (17,3 mln osób), a we wcześniejszych - 56,7 proc. i 16,65 mln osób (sierpień - październik ub.r.), 56,9 proc. i 17,15 mln osób (czerwiec - sierpień ub.r.) oraz 57 proc. i 17,17 mln osób (kwiecień - czerwiec ub.r.).

grafika

Zwyczaje polskich internautów nie zmieniły się zbytnio w skali roku. Przy czym z dostępu do sieci poza domem i pracą korzysta już 7,5 proc. wszystkich użytkowników, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 3,2 proc.

Wyszukiwarkę Google spontanicznie wymienia ponad 60 proc. polskich internautów, a przynajmniej raz w miesiącu odwiedza ją ponad 90 proc. Sporo na rozpoznawalności i odwiedzalności zyskały Facebook (z 36,1 do 40,6 proc. i z 47,4 do 50,8 proc) oraz YouTube (z 23,3 do 26,4 proc. i z 59,6 do 62,8 proc.). Za to duży spadek zanotowała NK.pl, której odwiedzenie w ostatnim miesiącu zadeklarowało poniżej 21 proc. użytkowników (wobec 40,4 proc. rok wcześniej). Sporo straciła też Gadu-Gadu (rozpoznawalność z 15,2 do 12,2 proc., odwiedzalność z 29 do 21,2 proc.).

Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od marca do maja br. wyniosła 6 275 osób, a od kwietnia do czerwca ub.r. wyniosła 6866 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style