Chorwacka stacja RTL przechodzi w ręce CME za 50 mln euro

Funkcjonująca w Chorwacji stacja telewizyjna RTL Televizija została kupiona przez spółkę CME Media Enterprises. Kwota transakcji to 50 mln euro. Chorwacki nadawca stanie się w całości własnością CME, umowa ma charakter długofalowy i obejmuje prawa do korzystania z marki RTL Hrvatska.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

RTL Televizija należy do nadawcy RTL Hrvatska, który jest własnością koncernu medialnego RTL Group Central & Eeastern Europe. Oferuje on w Chorwacji kilka innych kanałów, takich jak RTL 2, RTL Kockica, RTL Living, RTL Passion, RTL Crime, RTL Adria oraz RTL Croatia World.

Przejęcie za 50 mln euro

Teraz poinformowano, że RTL Televizija zostanie przejęta przez CME Media Enterprises, spółkę należącą do koncernu PPF Group. Wartość transakcji wynosi 50 mln euro i obejmuje 100 proc. udziałów RTL Televizija.

CME jest obecnie operatorem platformy VoD o nazwie Voyo, a także poważnym graczem na rynku płatnych usług telewizyjnych w regionie, obejmującym takie kraje jak Bułgaria, Czechy, Rumunia, Słowacja i Słowenia.

Zgodnie z zapowiedzią po zamknięciu transakcji (termin jest zależny od akceptacji ze strony organów regulacyjnych w Chorwacji) CME będzie dalej rozwijać ofertę telewizyjną, na razie nie podano szczegółów dotyczących ewentualnych zmian strukturalnych czy personalnych dotyczących nadawcy.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]