Rynek gier wideo będzie w 2016 r. wart 81 mld USD

W 2016 roku przychód na globalnym rynku gier wideo wyniesie 81 miliardów dolarów, w porównaniu do 66 miliardów dolarów w roku 2010.

km
km
Udostępnij artykuł:

Taką prognozę przedstawiła firma badawcza DFC Intelligence, według której już w roku 2013 przychód ze sprzedaży gier w internecie będzie wyższa niż z oprogramowania w tradycyjnych sklepach.

Szacunki DFC obejmują przychód ze sprzedaży stacjonarnych i przenośnych konsol do gier wideo oraz przeznaczonych na nie gier (w kanałach tradycyjnych i online), gier PC oraz gier na urządzenia mobilne, takie jak telefony komórkowe, tablety, odtwarzacze muzyczne i inne urządzenia umożliwiające granie.

Według firmy badawczej, tradycyjny światowy rynek interaktywnej rozrywki osiągnął swój szczyt w 2008 roku, kiedy jego wartość sięgnęła 58 miliardów dolarów. Na najbliższe kilka lat przewidywany jest stały spadek, a w roku 2016 przychód wygenerowany w tradycyjnych sklepach ma sięgnąć 43 miliardów dolarów.

Tymczasem szybki wzrost prognozowany jest dla segmentu online. W latach 2010 - 2016 przychód ze sprzedawanych przez internet gier na komputery PC, konsole i urządzenia mobilne ma zwiększyć się z 19,3 do 37,9 miliarda dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej