Rynek napojów bezalkoholowych wzrośnie o 15,2 mld zł w 2016

Wartość rynku napojów bezalkoholowych w Polsce wzrośnie o niespełna 9% do ponad 15,2 mld zł w 2016 r., natomiast w ujęciu wolumenowym wzrost wyniesie w tym okresie prawie 14%, do 7,2 mld litrów, prognozuje firma badawcza Euromonitor International

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

W 2012 roku rynek ma wzrosnąć o 1,4% w ujęciu wartościowym do 14,0 mld zł, zaś w ujęciu wolumenowym ma wynieść 6,3 mld litrów, podała "Rzeczpospolita".

"W ciągu najbliższych czterech lat sprzedaż napojów w ujęciu ilościowym pójdzie w górę o prawie 14%. Euromonitor tłumaczy różnicę pomiędzy tempem, w jakim będzie rosła wartość i wielkość rynku, zwiększającym się udziałem dyskontów w sprzedaży" - czytamy w gazecie.

"Zyskiwać - kosztem innych napojów bezalkoholowych - będzie także stosunkowo tania woda butelkowana. W 2016 roku Polacy wydadzą na nią niemal 5,6 mld zł, o niemal jedną trzecią więcej niż w 2012 roku. W tym roku wartość tej części rynku napojów pójdzie w górę o 7%" - napisano także.

Euromonitor prognozuje natomiast, że w najbliższych latach stagnacji możemy się spodziewać na polskim rynku soków (w ub.r. jego wartość wyniosła ponad 3,6 mld zł), podała też "Rz".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?