Rynek przeglądarek internetowych: Chrome powiększa przewagę nad IE

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w październiku znów powiększył przewagę nad Internet Explorerem. Jednak na polskim rynku aplikacji Google nie udało się zbliżyć do liderującego Firefoksa.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w październiku Chrome miał w skali globalnej 34,77 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 34,21 proc. we wrześniu. Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 32,7 proc. do 32,08 proc. rynkowego udziału.

Kolejny z rzędu spadek zanotował trzeci w rankingu Firefox - z 22,4 proc. do 22,32 proc. Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (7,81 proc. - wzrost o 0,11 pkt. proc.) i Opera (1,63 proc. - wzrost o 0,02 pkt. proc.).

grafika

W Polsce sytuacja w czołówce pozostała praktycznie bez zmian. Będący wciąż zdecydowanym liderem Firefox między wrześniem a październikiem zanotował spadek o zaledwie 0,01 pkt. proc., z 45,79 proc. do 45,78 proc. udziału w naszym rynku. Tyle samo stracił drugi Chrome - z 29,7 do 29,69 proc. Większe straty poniósł trzeci w zestawieniu Internet Explorer - spadek z 13,47 proc. do 13,18 proc.

Za pierwszą trójką znalazły się przeglądarki Opera (8,87 proc. - wzrost o 0,26 pkt. proc.) i Safari (1,71 proc. - wzrost o 0,05 pkt. proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]