Rynek przeglądarek internetowych: Chrome rządzi na świecie, pokonał Firefoxa w Polsce

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w maju br. powiększyła przewagę nad rywalami, a na polskim rynku w końcu, i to od razu bardzo wyraźnie, wyprzedziła Firefoxa.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w maju br. Chrome miał w skali globalnej 45,6 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 45,22 proc. w kwietniu.

Kolejny raz wyraźny spadek zanotował drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu (z 21,43 proc. do 20,78 proc.). Nieznacznie zyskał natomiast trzeci Firefox (z 18,62 proc. do 18,72 proc.).

Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (10,02 proc. - wzrost o 0,23 pkt. proc.) i Opera (1,35 proc. - spadek o 0,04 pkt. proc.).

grafika

W Polsce utrzymywaną przez dobrych kilka lat pozycję lidera - na rzecz Chrome - w końcu stracił Firefox. Między kwietniem a majem br. przeglądarka Mozilli zanotowała spadek z 39,61 proc. do 38,38 proc. udziału w naszym rynku. Tymczasem Chrome zwiększył swój rynkowy udział z 39,29 proc. do 41,71 proc., od razu zyskując ponad 3 pkt. proc. przewagi nad rywalem.

Pierwszą piątkę uzupełniają Internet Explorer (8,38 proc., spadek o 0,63 pkt. proc.), Opera (7,37 proc., spadek o 0,46 pkt. proc.) oraz Safari (1,94 proc., spadek o 0,03 pkt. proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu