Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zdecydowanym liderem, rywale tracą

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w październiku br. zanotowała wyraźny wzrost udziału i umocniła się na pozycji zdecydowanego lidera zarówno na globalnym, jak i polskim rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w październiku br. Chrome miał w skali globalnej 47,63 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 45,58 proc. we wrześniu.

W tym samym czasie znacząco i jednocześnie po raz pierwszy w historii badań poniżej granicy 20 proc. spadł udział drugiego w rankingu Internet Explorera Microsoftu - z 20,46 do 19,3 proc.

Spadki zanotowały także kolejne w zestawieniu przeglądarki Firefox (z 17,44 proc. do 17,04 proc.,), Safari (z 11,21 proc. do 10,99 proc.) oraz Opera (z 1,39 proc. do 1,33 proc.).

grafika

Podobną sytuację zaobserwowano w Polsce. Chrome zanotował wzrost z 45,3 proc. we wrześniu do 45,98 proc. w październiku, podczas gdy straciły Firefox (z 35,52 proc. do 34,83 proc.), Opera (z 7,5 proc. do 7,48 proc.) i Internet Explorer (z 7,41 proc. do 7,09 proc.). Zyskała jedynie zamykająca czołową piątkę przeglądarka Safari (z 2,01 proc. do 2,22 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style