Rynek przeglądarek internetowych: Chrome znowu w dół, Firefox też traci

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w grudniu 2016 r., tak jak miesiąc wcześniej, zanotowała spadek udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w grudniu ub.r. Chrome miał w skali globalnej 58,48 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 59,05 proc. w listopadzie.

W tym samym czasie spadek zanotował także drugi w rankingu Firefox (z 13,49 proc. do 13,45 proc.). Zyskały natomiast kolejne w zestawieniu przeglądarki Safari (z 10,38 proc. do 10,54 proc.), Internet Explorer (z 8,8 proc. do 8,92 proc.) oraz Edge (z 2,93 proc. do 3,09 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome, który utrzymał pozycję zdecydowanego lidera, także zanotował spadek. Przeglądarka Google miała w grudniu ub.r. 56,44 proc. udziału w naszym rynku, wobec 56,6 proc. w listopadzie.

Podobnie jak w skali globalnej, straciła również następna w zestawieniu przeglądarka Firefox (z 27,24 proc. do 26,78 proc.). Zyskały zajmujące kolejne miejsca Opera (z 6,13 proc. do 6,18 proc.) i Internet Explorer (z 3,65 proc. do 3,7 proc.), a spadek odnotowała zamykająca Top 5 Safari (z 2,44 proc. do 2,41 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style