Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 32 proc. Polsat z największymi wpływami (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 31,88 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,56 mln spotów reklamowych, o 68,06 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 20,89 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 12,83 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o aż 31,88 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W maju ub.r. z powodu chaosu wywołanego pandemią COVID-19 odbyło się znacznie mniej kampanii reklamowych niż zwykle.

grafika

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 412,27 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 15,06 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-maj-2021-tvp1-tvn-polsat-lider-hity,7170179775207553a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 10,82 proc. do 333,80 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (148,50 mln zł; + 40,44 proc.), która wyprzedziła TVP2 (148,01 mln zł; + 17,32 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 119,77 mln zł i wzrostem o 84,54 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 100,51 mln zł - w maju 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 54,82 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (78 mln zł; do góry o 58,71 proc.) i Ferrero (72,38 mln zł; + 38025,12 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem