Rynek wearables z jednocyfrowym wzrostem w 2018 r. Przyspieszenie w kolejnych latach

W 2018 roku na świecie sprzedanych zostanie 122,6 miliona urządzeń z kategorii wearables, o 6,2 proc. więcej niż w roku 2017 (115,4 mln) - prognozuje firma badawcza IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
Rynek wearables z jednocyfrowym wzrostem w 2018 r. Przyspieszenie w kolejnych latach

Ten rok ma być pierwszym w historii dla rynku wearables zakończonym jednocyfrowym wzrostem. Jednocześnie IDC przewiduje, że od roku 2019 nastąpi powrót do dwucyfrowych wskaźników.

W 2022 roku globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables ma sięgnąć 190,4 miliona sztuk, przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 11,6 proc.

Dwa największe rynkowe segmenty to inteligentne zegarki i opaski. W przypadku smartwatchów sprzedaż ma w tym roku wzrosnąć o 38,9 proc. wobec roku 2017, z 33,3 miliona do 46,2 miliona sztuk. Do 2022 roku sprzedaż ma rosnąć rocznie średnio o 19,5 proc. i sięgnąć wówczas 94,3 miliona sztuk, odpowiadających za blisko połowę całego rynku wearables. Natomiast jeśli chodzi o opaski, sprzedaż ma w prognozowanym okresie utrzymywać się na mniej więcej takim samym poziomie (ok. 45 mln rocznie).

grafika
grafika

Z kolei biorąc pod uwagę systemy instalowane w inteligentnych zegarkach, liderem ma być watchOS firmy Apple.

Apple Watch wyprzedza platformy Google (Android i Android Wear) oraz Tizen Samsunga.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska