„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórcza. Duży wzrost TV Republika

„Rzeczpospolita” była w październiku liderem publikowanego przez Instytut Monitorowania Mediów rankingu najczęściej cytowanych mediów w Polsce. Wyprzedza „Gazetę Wyborczą” i Wirtualną Polskę. Do czołowych mediów pod względem cytowań awansowała Telewizja Republika.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórcza. Duży wzrost TV Republika

W październiku na materiały „Rzeczpospolitej” inne media powoływały się 4717 razy. Drugie miejsce podium, z liczbą blisko 4,3 tys. wzmianek, zajęła „Gazeta Wyborcza”. Podium zamyka Wirtualna Polska z liczbą ponad 4,1 tys. wzmianek.

Największe awanse w TOP15 zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna” (cztery pozycję w górę) oraz Telewizja Republika (skok o pięć pozycji).

grafika

WP i Onet najbardziej opiniotwórcze w internecie

Na pierwsze miejsce zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych awansowała Wirtualna Polska. Na informacje podane przez portal powołano się przeszło 4,1 tys. razy. Drugie miejsce należy do Onetu, trzecie do Interii, który w październiku odnotował ponad 1,7 tys. cytatów. Na informacje portalu Wirtualemedia.pl inne redakcje w październiku powoływały się 556 razy.

grafika

W prasie liderem „Rzeczpospolita”

Na pierwsze miejsce w październikowym rankingu powróciła „Rzeczpospolita”, która w zeszłym miesiącu odnotowała przeszło 4,7 tys. cytowań. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” z liczbą blisko 4,3 tys. wzmianek. Podium zamyka „Dziennik Gazeta Prawna”, na informacje której inne media powołały się prawie 2,1 tys. razy. Za sprawą awansu aż o siedem pozycji do TOP 10 najczęściej cytowanych tytułów dołączyło „Sieci”. 

Podium najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników tworzą „Newsweek”, „Sieci” i „Viva”. „Forbes” znalazł się pierwszym miejscu w zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników, wyprzedzając „Press” oraz „Twój Styl”. 

grafika

Czołowe telewizje i radia w październiku 

W październikowym zestawieniu IMM najczęściej cytowaną stacją telewizyjną była TVN24 z liczbą 3807 cytowań. Za nią plasują się Polsat News (2120 cytatów) oraz TVP Info (1447 cytatów).

grafika

Po raz kolejny liderem wśród najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych zostaje RMF FM. W październiku stację zacytowano blisko 2,6 tys. razy. Tytuł wicelidera trafił do Radia Zet, które w ubiegłym miesiącu wzmiankowano ponad 1,8 tys. razy. Miejsce trzecie należy do Programu I Polskiego Radia, cytowanego 894 razy – podaje IMM.

grafika

Liderem tytułów o tematyce ekonomiczno-biznesowej w październiku była „Rzeczpospolita”, którą cytowano ponad 4,7 tys. razy. Na drugim miejscu pozostaje „Dziennik Gazeta Prawna” z liczbą przeszło 2 tys. wzmianek. Na podium znalazł się również „Puls Biznesu”. W październiku informacje tej redakcji przywoływano 517 razy. 

W rankingu portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej pozostaje na prowadzeniu nadal jest portal Money z cytowaniami na poziomie 980 wzmianek. Drugie miejsce przypadło portalowi Business Insider, trzecie serwisowi Bankier (228 cytatów).

grafika

Duży awans Radia Kraków

Zestawienie pięciu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych otwiera Radio Kraków. Stację wzmiankowano w innych mediach 465 razy. Drugie miejsce należy do „Gazety Krakowskiej”, która w październiku odnotowała 231 cytatów. Na ostatnie miejsce podium wskoczył „Głos Wielkopolski”. Na wydawany w Poznaniu dziennik powoływano się 211 razy.

grafika

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 66 739 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 października 2024 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu