“Rzeczpospolita” znika z samolotów, pociągów i hoteli

“Rzeczpospolita” (Gremi Media) nie będzie już dostępna na pokładach samolotów, w pociągach, hotelach i taksówkach. Wydawca zmienia strategię dystrybucji, bo zależy na tym, by tytuł trafiał do konkretnych czytelników, a nie do przypadkowych.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Dziennik od dawna dostępny był bezpłatnie dla pasażerów pociągów PKP Intercity, samolotów PLL LOT, niektórych taksówek (m.in. Wawa Taxi), a także dla gości sieciach hoteli. Firmy zarządzające tymi środkami transportu i hotelami kupowały hurtowo egzemplarze po niższej cenie niż detaliczna, a egzemplarze dystrybuowane w ten sposób wydawca wykazywał w rubryce inne płatne formy rozpowszechniania.

Z danych ZKDP wynika, że w okresie od stycznia do maja br. w ramach innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowych rozchodziło się średnio 17 639 egz. “Rzeczpospolitej”. Natomiast średnie rozpowszechnianie płatne razem dziennika wyniosło w tym okresie 103 977 egz.

Gremi Media zaczęło już wypowiadać umowy dystrybucyjne tego typu. - Działania wydawnictwa skupiają się na wzmacnianiu intencjonalnego kontaktu czytelnika z tytułem - głosi przesłany do Wirtualnemedia.pl komunikat.

- “Rzeczpospolita” jest partnerem biznesowym, którego wyróżnikiem na rynku reklamodawców jest format i dotarcie do dokładnie sprofilowanej grupy odbiorców - mówi Andrzej Stepanów, dyrektor marketingu Gremi Media. - W całej zmianie chodzi o to, byśmy mieli informację, kto ma kontakt z naszym tytułem i w jakim kontekście. Nasi klienci reklamowi tego oczekują - wyjaśnia.

Wydawca “Rzeczpospolitej”, która została w maju br. odświeżona i stała się jeszcze bardziej dziennikiem ekonomiczno-gospodarczym (więcej na ten temat), stawia teraz na rozwój dystrybucji e-wydań.

W lutym br. podpisana została duża umowa z firmami, które kupują znaczną część elektronicznych wydań “Rz” (Gremi Media nie podaje szczegółów na ten temat). Dlatego w maju br. średnie rozpowszechnianie płatne e-wydań tego dziennika wynosiło aż 37 728 egz. (rok wcześniej - zaledwie 4 217 egz.), w tym sama sprzedaż e-wydań - 9285 egz. (rok wcześniej 4 062 egz.; dowiedz się więcej).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek