Saatchi & Saatchi formalnie przejęło Interactive Solutions

Po czterech latach agencja Saatchi & Saatchi formalnie przejęła agencję digital Interactive Solutions. Firmą zatrudniającą ponad 400 pracowników w dwóch siedzibach  (Warszawa i Poznań) kieruje Krzysztof Andrzejczak.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Saatchi & Saatchi formalnie przejęło Interactive Solutions
Krzysztof Andrzejczak

Proces przejęcia rozpoczął się pod koniec października 2013 roku i był poprzedzony kilkuletnim okresem współpracy obu agencji.

Jako główny cel fuzji wskazano chęć wzmocnienia oferty komunikacji zintegrowanej na rynku polskim oraz w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki. Jak wskazano w oficjalnym komunikacie prasowym, został on osiągnięty.

- Cztery lata w życiu agencji reklamowej to bardzo dużo. Przez ten czas Saatchi & Saatchi i Interactive Solutions nauczyły się współdziałać, co zaowocowało stworzeniem wyjątkowych rozwiązań komunikacyjnych. Powstały nowe usługi i produkty z zakresu ATL/BTL, innowacyjne rozwiązania ecommerce, poszerzył się także zasięg działań agencji. Agencja wyróżnia się zarówno znakomitym poziomem doradztwa strategicznego, jak i umiejętnością budowania historii marek w kanałach tak dotychczas nietypowych jak ecommerce. Odpowiedzialność za zarządzanie globalnym ekosystemem digitalowym największych światowych marek pokazuje, że Saatchi & Saatchi IS w obecnym kształcie pełni rolę pierwszoligowego gracza na arenie międzynarodowej - powiedział Tomasz Pawlikowski, chairman i CEO Publicis Communications w Polsce.

Obecnie agencja stawia sobie za cel umocnienie pozycji rynkowej, rozwój usług z obszarów e-commerce, full-service i creative-technologies. Firma zamierza powołać w tym celu komórkę innowacyjno-labową opartą o technologie VR i IoT, która będzie sprzedawać klientom zamknięte produkty, dedykowane poszczególnym branżom.

- Obecna oferta Saatchi & Saatchi IS to efekt synergii strategicznej komunikacji marketingowej, kreacji, ecommerce’u i aktywacji digitalowych. Naszym celem jest utrzymanie pozycji lidera rynku komunikacyjnego w Polsce i dalsza ekspansja Saatchi & Saatchi IS na świecie w obszarach, w których mamy unikalne kompetencje - mówi Krzysztof Andrzejczak.

Saatchi & Saatchi i Interactive Solutions – zmiany w ostatnich latach

Założona w 2004 roku Interactive Solutions została włączona do polskiego oddziału Saatchi & Saatchi, a kierujący nią Piotr Morkowski objął w nim funkcję executive vice president, a po roku – prezesa. Zarządzanie strukturą przejął (wraz z Patrycją Bruź-Soniewicką, managing directorem) po Igorze Kaleńskim, który odszedł z firmy. Od lipca 2016 roku jest prezesem agencji reklamowej BBDO Warszawa.

Kolejnym prezesem Saatchi & Saatchi IS, w maju 2017 roku został Tomasz Pawlikowski (równolegle kierował Publicis Communications), który przejął obowiązki rozstającego się z agencją Piotra Morkowskiego. Firmą zarządzał wraz z Patrycją Bruź-Soniewicką i Michałem Glapińskim.

Obecny prezes Saatchi & Saatchi IS, Krzysztof Andrzejczak, stanowisko objął w lipcu 2017 roku, dokąd przeszedł z Dentsu Aegis Network Poland. Za jego prezesury z firmą rozstali się m.in. Patrycja Bruź-Soniewicka, Michał Glapiński oraz ośmiu wysoko menadżerów wysokiego szczebla.

Kilkunastoosobowa grupa byłych menadżerów wysokiego szczebla z Saatchi & Saatchi IS, w tym Glapiński, pracuje obecnie w założonej przez Olgę Adamkiewicz platformie Brand New Galaxy. Patrycja Bruź-Soniewicka weszła natomiast do zarządu firmy.

W tym roku Saatchi & Saatchi IS zatrudniła troje co-managing directorów - Ewę Wolską-Rzewuską, Krzysztofa Szymczaka i Konrada Dorabialskiego. 

Saatchi & Saatchi IS w swoim portfolio ma takich klientów jak P&G, Coty, Duracel, BP, Merck, Mars, JBB, Microsoft, GSK, JDE, Visa, Mattel, IKEA. W branżowym konkursie Effie Awards została nagrodzona tytułem Agencji Roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa