Serwis firmowy SPEC - case study

Ruszył nowy serwis internetowy Społecznego PrzedsiębiorstwaEnergetyki Cieplnej. Został on zbudowany przez agencję interaktywnąGoldenSubmarine.

GoldenSubmarine
GoldenSubmarine
Udostępnij artykuł:

Data oddania projektu: styczeń 2009Długość trwania projektu: 4 miesiąceLiczba specjalistów zaangażowana w projekt: 11Badania zewnętrzne: Eye tracking, opinie o serwisie zrealizowaneprzez firmę UseLabLink do serwisu: http://www.spec.waw.pl/Opis sytuacjiPodstawowym celem działalności SPEC jest przesyłanie i dystrybucjaenergii cieplnej na terenie Warszawy. Firma specjalizuje sięrównież w budowie, przebudowie i modernizacji sieci, węzłówcieplnych zajmuje się też ich obsługą. Trwa zmiana wizerunku SPEC.Idzie za tym zmiana Corporate Identity i podyktowane nią zmianywykonawcze.Zmiana brandingu była silnym bodźcem do zmiany serwisu i sposobukomunikacji z jego odbiorcami. Poprzedni serwis był rozwijany odkilku lat wewnątrz firmy.

Rysunek 1. Strona główna poprzedniego serwisu www.spec.waw.pl.

WyzwaniePodstawowe wyzwania, jakie stanęły przed agencją GoldenSubmarineprzy realizacji serwisu WWW dla SPEC:

  • Opracowanie strategii obecności w internecie.
  • Opracowanie internetowego wizerunku marki, bazującego naustaleniach wynikających ze strategii, wizerunku spójnego z KsięgąMarki.
  • Poprawa komunikacji z odbiorcami serwisu poprzez dostosowaniedo języka używanego przez grupy odbiorców, uproszczenie strukturyinformacji i poprawę funkcjonalności.

Podjęte działaniaGoldenSubmarine opracowała strategię obecności w internecie, wramach której:

  • Dokonano analizy porównawczej wybranych serwisów konkurencjipolskiej i zagranicznej z rynku energii cieplnej. Na podstawieanalizy ustalono wspólne elementy charakterystyczne dlabranży.
  • Podzielono odbiorców serwisu na główne grupy: klientów,odbiorców i pozostałych użytkowników zainteresowanych SPEC-em jakofirmą (grupa neutralna).
  • Określono rodzaje komunikacji skierowanej do ww. grup oraztreści dla nich przygotowane. Dla grupy klientów - przygotowanokorzyści płynące z podłączenia się do sieci SPEC, wszystkieniezbędne dokumenty, przedstawiono aspekty prawne. W warstwiewizualnej postawiono na biznesowe odniesienia. Dla odbiorców -przygotowano porady o tym, jak korzystać z energii cieplnej, atakże informacje o aktualnej pogodzie w Warszawie. W warstwiewizualnej pokazano osoby w otoczeniu swoich bliskich, w "ciepłych"życiowych sytuacjach.
  • Określono narzędzia dla poszczególnych grup odbiorców.
  • Opracowano strukturę serwisu. Zadbano o to, aby poziomzagłębień struktury nie był większy niż trzy kliknięcia.

Na podstawie wniosków wynikających ze strategii oraz zaleceń zKsięgi Marki stworzono projekty graficzne. Projekty, przedostateczną decyzją o tym, który będzie wdrożony, poddano badaniom.Oprócz badań Eye tracking internauci wypowiedzieli się na tematkolorystyki, rozmieszczenia treści, zdjęć i ogólnej oceny. Wykonaliteż zadania testowe, dotyczące pracy z serwisem.Uczestnik badania, po zakończeniu zadań testowych, które wykonał woparciu o projekt serwisu, wypełniał ankietę, oceniającprzedstawione projekty.

Rysunek 2. Rysunek przedstawia obszary skupiające wzrok osóbbadanych na wybranym do realizacji projekcie.

W wyniku badań okazało się, że jeden projekt jest szczególniedobrze odbierany - ale jego pomarańczowe tło, wg badanych, nadajeprojektowi ciężkości. Po wyeliminowaniu pomarańczowego tła i poinnych drobnych korektach został zaakceptowany do dalszejrealizacji.Serwis WWW wyposażono w system CMS agencji. Dzięki niemu możliwejest zmienianie każdej treści w serwisie, łącznie z elementamigraficznymi w nagłówkach i banerach bocznych, czy też boksach zciekawymi linkami.

Rezultaty pracW wyniku wygranegoprzetargu GoldenSubmarine opracowała strategię komunikacji winternecie, a na jej podstawie - projekty graficzne. Przeprowadziłabadania projektów i zrealizowała serwis w oparciu o systemCMS.

Rysunek3. Rysunek przedstawia trajektorię skanowania wzrokiemprojektu podstrony serwisu www.spec.waw.pl.

Serwis SPEC skierowany jest do określonych grup odbiorców. Projektgraficzny, przez szatę graficzną w "ciepłych", pastelowychkolorach, nawiązuje do elementów "ciepła". Jest wzbogacony odelikatne animacje Flashowe w nagłówku każdej strony,wykorzystujące elementy wizualizacji z Księgi Marki.Strona główna składa się z trzech stref startowych, ukierunkowanychna trzy podstawowe grupy odbiorców. Nawigacja jest niezwykle prosta- dzięki intuicyjnemu menu oraz ścieżce, która cały czas pokazuje,w którym miejscu znajduje się użytkownik. Zadbano o duży kontrasttekstu i tła - tak aby był bardzo widoczny i czytelny.System CMS umożliwia intuicyjne zarządzanie treścią i gwarantujepełną swobodę dokonywania zmian, łącznie z ingerencją w strukturę.Szybka aktualizacja jest szczególnie ważna przy organizacjiprzetargów publicznych. System CSM umożliwia tworzenie proceduraktualizacyjnych - przyznawanie praw do edycji i publikacji - wwybrany przez klienta sposób.PodsumowanieStworzony przez GoldenSubmarine serwis jest dobrze odbierany przezgrupy docelowe, które chwalą sobie uproszczenie dostępu doinformacji, jej uporządkowanie i przeredagowanie treści w tensposób, aby była ona bardziej komunikatywna.

Rysunek 4. Aktualna strona główna serwisu www.spec.waw.pl.

GoldenSubmarine
Autor artykułu:
GoldenSubmarine
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS