Sieć zapewnia miliony na kampanię

Sponsorzy amerykańskich kandydatów do prezydenckiego fotela hojność okazują także w sieci.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Internet okazuje się skutecznym narzędziem w nabierającej tempa amerykańskiej kampanii wyborczej. Sieć jest nie tylko miejscem w którym kandydaci mogą poszukiwać kolejnych zwolenników dla swoich programów, ale i sposobem na zarabianie na samą kampanię. Okazuje się, że w pierwszym kwartale roku demokratyczny ciemnoskóry kandydat Barack Obama zdołał uzbierać dzięki sieci 6,9 mln dolarów. To znaczna część ze zgromadzonych przez niego w pierwszym kwartale 25 mln dolarów. Niemal 7 mln dolarów pozwoliło objąć Obamie prowadzenie wśród kandydatów, których fundusze zdecydowali się podreperować internauci.

Także inni demokratyczni kandydaci korzystali dzięki sieci. Hillary Clinton, która w sumie zebrała w pierwszym kwartale najwięcej z nich, bo aż 26 mln dolarów, z sieci otrzymała wsparcie o wysokości 4,2 mln. John Edwards z kolei zebrał 14 mln dolarów, z których 3,3 mln pochodziło z internetu.

Republikańscy główni kandydacie odmiennie od przedstawicieli strony demokratycznej nie prezentują szczegółowych danych na temat uzyskanego przez nich dofinansowania płynącego z sieci.

Źródło: BetaNews - pclab.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję