SmartHotel z 2 mln złotych od SMOK Ventures. Pieniądze na ekspansję w Europie i Afryce

Polski startup SmartHotel, który tworzy narzędzia ułatwiające komunikację między gośćmi hotelu a jego recepcją, pozyskał w rundzie seed 2 mln zł od funduszu SMOK Ventures. Spółka została wyceniona na 10 mln zł. Pozyskane środki posłużą do rozwoju technologii i ekspansji w Europie oraz krajach Afryki.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
SmartHotel z 2 mln złotych od SMOK Ventures. Pieniądze na ekspansję w Europie i Afryce
Maciej Prostak, szef SmartHotel

SmartHotel to polski startup, który tworzy produkty i usługi usprawniające komunikację gości hotelowych z recepcją z wykorzystaniem nowych technologii, w tym smart TV z systemem Android TV oraz chatbotów na Facebook Messengerze.

Hotelowa aplikacja

SmartHotel integruje się z systemami zarządzania obiektami hotelarskimi, umożliwiając gościom szybkie załatwienie spraw związanych z ich pobytem.

Dzięki temu goście mogą w szybki i wygodny sposób uzyskać potrzebne im informacje, zgłosić problem lub zamówić dodatkowe usługi, bez konieczności dzwonienia lub odwiedzania recepcji. Chatbot jest też dodatkowym kanałem sprzedaży dla wycieczek lub innych aktywności.

Założycielami SmartHotel są Maciej Prostak, CEO i Damian Dąbrowski, CTO w spółce. Maciej Prostak ma ponad 14-letnie doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu biznesami w Polsce i na rynkach międzynarodowych. Jest współtwórcą HotelOnline, narzędzia do obsługi rezerwacji dla niezależnych hoteli, firmy obecnej w ponad 18 krajach w Afryce.

SmartHotel jest po fazie testów i pierwszych wdrożeniach. Rozwiązanie działa już w pierwszych 50 hotelach w Tanzanii, Kenii i Nigerii oraz w ponad 140 apartamentach w Polsce. Apartamenty dostępne w serwisach Airbnb czy Booking.com to kolejny segment rynku dla SmartHotel, polska spółka zamierza aktywnie rozwijać tę niszę.

Teraz w startup zainwestował fundusz SMOK Ventures, powołany przez Borysa Musielaka i Dianę Koziarską, twórców preakceleratora dla start-upów ReaktorX, oraz Paula Bragiela, amerykańskiego inwestora polskiego pochodzenia. Dzięki pozyskanej w rundzie seed kwocie 2 mln złotych SmartHotel planuje szybciej rozwinąć swój produkt i wzmocnić sprzedaż.

- Zainwestowaliśmy w SmartHotel przede wszystkim z uwagi na zespół. Maciej z Damianem pracują razem od lat, świetnie znają potrzeby właścicieli hoteli oraz ich klientów. Produkt jest już przetestowany przez pierwszych klientów na międzynarodowych rynkach - podkreśla Borys Musielak w komunikacie.

Ambitne plany

W 2020 r. startup chce pozyskać ponad tysiąc hoteli w krajach Afryki oraz Azji i ponad 3 tys. apartamentów w Europie - przede wszystkim w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech i krajach Skandynawii. W tym celu spółka rekrutuje programistów oraz country managerów dla afrykańskich rynków oraz szefów sprzedaży na rynkach europejskich oraz azjatyckich.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Radio Nowy Świąt na Święta. Przypomni koncert z Joanną Kołaczkowską

Radio Nowy Świąt na Święta. Przypomni koncert z Joanną Kołaczkowską