Smerfy w kampanii Komisji Europejskiej zachęcają do sprzątania plaż

Komisja Europejska ruszyła z kolejną edycją projektu edukacyjnego „#EUBeachCleanUp”, którego celem jest aktywizacja mieszkańców UE do działań proekologicznych, zwłaszcza oczyszczania plaż z plastiku. Maskotkami akcji są znane postaci z bajki "Smerfy".

jd
jd
Udostępnij artykuł:

To już druga edycja kampanii „#EUBeachCleanUp”. Jej celem jest zachęcenie Europejczyków do sprzątania odpadów z plaż, np. w ramach lokalnych inicjatyw firm, szkół itp.

Bajkowe Smerfy zostały wytypowane jako "twarze" akcji nieprzypadkowo.

- Może i są małe, ale razem mogą czynić wielkie rzeczy na rzecz czynienia świata przyjemniejszym miejscem - komentuje Véronique Culliford, córka twórcy niebieskich stworzeń oraz prezes firmy IMPS, która posiada prawa autorskie do wizerunku niebieskich stworzeń. Komisja Europejska wykorzystuje Smerfy do akcji na mocy umowy z IMPS.

Akcja w tym roku nie obejmie Polski, ale za to będzie trwać w innych krajach, m.in. w Rumunii, Grecji, Belgii, Hiszpanii czy na Cyprze. Kumulację aktywności zaplanowano na 21 września.

UE chce wyeliminować plastik

Przepisy unijne mówią również o tym, że zużycie innych produktów, dla których nie istnieją zamienniki, powinno być ograniczane przez państwa członkowskie o co najmniej 25 proc. do 2025 roku. Chodzi np. o jednorazowe pudełka na burgery, owoce, warzywa, desery czy lody.

Kraje Unii muszą w ramach walki z plastikiem muszą promować produkty wytwarzane z surowców nadających się do wielokrotnego użytku oraz do ponownego użycia i recyklingu. Tworzywa sztuczne będą magazynowane i poddawane recyklingowi na poziomie 90 proc. do 2025 roku.

Parlament Europejski w ubiegłym roku zobowiązał państwa członkowskie do wypracowania mechanizmów, które zapewnią zbieranie 50 proc. zagubionego lub porzuconego sprzętu rybackiego w ciągu roku – tak, by do 2025 roku recyklingowi poddać co najmniej 15 proc. z nich.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"