Sony z 1-proc. spadkiem przychodu, prognozy w dół

Sony zakończyło ostatni kwartał minimalnym spadkiem przychodu. To efekt słabszych wyników sprzedaży konsol PlayStation, telewizorów i smartfonów.

km
km
Udostępnij artykuł:
Sony z 1-proc. spadkiem przychodu, prognozy w dół

W zakończonym 30 czerwca br. I kwartale roku finansowego 2019 zysk netto Sony sięgnął 152,1 miliarda jenów (1,38 mld USD), w porównaniu do 226,4 miliarda jenów zysku w analogicznym okresie roku poprzedniego (spadek o 33 proc.).

W tym samym czasie przychód japońskiego producenta zmniejszył się o 1 proc., z 1,95 biliona jenów do 1,93 biliona jenów (17,52 mld USD).

Wzrósł za to - o 18 proc. - zysk operacyjny Sony, ze 195 miliardów jenów do 230,9 miliarda jenów (2,1 mld USD).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sony-sprzedalo-100-mln-sztuk-konsoli-playstation-4-rekordowy-wynik-ale-dynamika-spada-dlaczego,7170865752094337a ##

Za spadek przychodu w największej mierze odpowiada nowy dział Electronic Products & Solutions, utworzony w wyniku połączenia przez Sony segmentów elektroniki użytkowej i smartfonów. Firma zanotowała spadki sprzedaży telewizorów, urządzeń mobilnych i cyfrowych aparatów fotograficznych, co poskutkowało 15-proc. spadkiem przychodu całej dywizji.

Sony obniżyło prognozę odnośnie swojego przychodu za cały bieżący rok fiskalny - z 8,8 biliona jenów do 8,6 biliona jenów. Natomiast na niezmienionym poziomie utrzymane zostały szacunki dotyczące zysku netto (500 miliardów jenów) i zysku operacyjnego (810 miliardów jenów).

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię