Sopot Top Of The Top Festival miał 1,7 mln widzów

Pierwsza edycję Sopot Top Of The Top Festival oglądało w Polsacie 1,74 mln widzów, a stacja w czasie transmisji z Opery Leśnej wygrała z konkurencją. - Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni - mówi nam Marcin Perzyna, dyrektor festiwalu. W planach jest kolejna edycja.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Pierwszego dnia imprezy zorganizowano koncert „Top of the Top”, w którym o nagrodę Bursztynowego Słowika rywalizowali wykonawcy z 15 krajów Europy - najpopularniejsi w swoich państwach, ale raczej nieznani w Polsce. Obejrzało go 1,6 mln widzów, a udział stacji wyniósł 14,66 proc. w grupie 4+ i 15,04 proc. w 16-49.

Natomiast drugi dzień składał się z dwóch części. O 20.00 rozpoczął się koncert „50 lat zespołu The Beatles”, w którym Polscy artyści wykonali największe przeboje brytyjskiej grupy. Śledziło go 1,92 mln osób, a udziały wyniosły odpowiednio 16,56 proc. i 14,66 proc. Z kolei transmitowany od ok. 22.00 koncert towarzyszący „Muzodajnia gwiazd” z popularnymi, polskimi artystami miał najwyższe udziały w ryku wynoszące odpowiednio 19,49 proc. i 20,34 proc., a jego widownia uplasowała się na poziomie 1,92 ml osób.

Średnio Polsat w czasie transmisji z imprezy osiągnął 16,31 proc. udziału w grupie widzów 4+, co dało mu w niej pozycję lidera rynku. Na drugim miejscu znalazła się Dwójka z udziałem wynoszącym 15,13 proc., która nadawała w tym czasie kabarety oraz filmy fabularne. Dalsze miejsca zajęły: TVN (13,58 proc., filmy) oraz TVP1 (12,96 proc., filmy i seriale). Z kolei w grupie komercyjnym 16-49 Polsat miał 16,32 proc. udziału i zajął drugie miejsce za TVN (18,79 proc.). Słabiej od kanału transmitującego festiwal wypadły: TVP2 (13,58 proc.) i TVP1 (12,96 proc.).

grafika

- Pierwsze koty za płoty. Zakładaliśmy, że pierwsza edycja nie będzie jakimś bardzo dużym sukcesem. Staraliśmy się połączyć tradycję z nową koncepcją, nowa formuła to był odważny pomysł. Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni z wyników, ale mamy apetyt na więcej - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Perzyna. Jego zdaniem, zbudowanie stabilnej marki festiwalu wśród widzów to kwestia trzech lat. Perzyna podaje przykład stworzonych przez stację od podstaw TOPtrendów, które np. w drugim roku istnienia zanotowały udział w rynku na poziomie 13,5 proc., a w ostatnich latach ich wyniki nie schodzą poniżej 20 proc. (w tym roku obejrzało je średnio 2,72 mln widzów, a udział stacji wyniósł 24,02 proc.; więcej na ten temat).

Według Nielsena, cennikowe wpływy z reklam nadawanych przy Sopot Top Of The Top Festival wyniosły 4,98 mln zł (dane bez rabatów). Koszty imprezy podzielone były między Polsat oraz miasto Sopot. - Zrobiliśmy już pierwsze, gorące podsumowanie z miastem i zarządem Polsatu, nie ma powodu, by nie robić kolejnej edycji - mówi nam Perzyna.

grafika

Oglądalność Sopot Top Of The Top Festival 2012

  Widownia konkurencji w czasie nadawania festiwalu

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski