Spotify z rosnącymi przychodami i zyskiem, ma 207 milionów użytkowników

W IV kwartale 2018 r. serwis Spotify zanotował wzrost przychodów o 30 procent, a zysk operacyjny spółki osiągnął kwotę 94 mln euro. Z serwisu korzysta obecnie 207 mln użytkowników, z czego 96 mln płaci abonament.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W IV kwartale 2018 r. spółka Spotify zwiększyła przychody do poziomu 1,495 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 30 proc. oraz o 11 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.

W raportowanym okresie firma wypracowała zysk operacyjny w wysokości 94 mln euro, podczas gdy w przeszłości wykazywała jedynie kwartalne straty.

IV kwartał ub.r. oznaczał dla serwisu także wzrost liczby użytkowników. Na koniec grudnia było ich 207 mln, o 29 proc. więcej rok do roku. O 36 proc. (do poziomu 96 mln) zwiększyła się z kolei grupa użytkowników płacących subskrypcje.

grafika

Największa część użytkowników Spotify pochodzi z Europy (36 proc.), na 2. miejscu jest północna Ameryka, która wyprzedza Amerykę Łacińską oraz inne kraje na świecie.

grafika
grafika

Spółka prognozuje, że w 2019 r. osiągnie łącznie do 6,8 mld euro przychodów, a zysk operacyjny wyniesie od 200 do 360 mln. W założeniach liczba użytkowników Spotify ma osiągnąć poziom 265 mln, z czego 127 mln będzie płacić subskrypcje.

W komunikacie Spotify potwierdził też, że po wcześniejszych zapowiedziach przejął Gimlet, czyli renomowanego producenta podcastów, a także Anchor, firmę umożliwiającą tworzenie, publikowanie oraz monetyzację treści audio.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK