Sprzedaż gazet w kioskach: wzrost „Super Expressu”, „Fakt” liderem, mocno w dół „Dziennik Gazeta Prawna”

W kwietniu br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”. Jedyny wzrost odnotował „Super Express”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż gazet w kioskach: wzrost „Super Expressu”, „Fakt” liderem, mocno w dół „Dziennik Gazeta Prawna”

W samych kioskach i salonikach prasowych w kwietniu 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 325 404 egz. W porównaniu do kwietnia 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 2,19 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,93 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 151 137 egz., notując wzrost o 1,25 proc. - jedyny w zestawieniu. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,35 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 3,12 proc. i wyniosła 113 803 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 68,42 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który zajął miejsce szóste. Jego wynik zmalał bowiem o 21,71 proc. do 8 689 egz.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"