„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I kwartale, „Classic Auto” zyskało najwięcej

W pierwszym kwartale br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszym kwartale 2017 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2016 roku zmniejszyła się o 5,20 proc. i wyniosła 99 826 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,33 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 62 044 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszym kwartale br. wyniósł 49 369 egz. Zwiększył się o 6,15 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 38 448 egz., po spadku o 1,92 proc.

Podium uzupełnia „Świat Motocykli” (Agora). Miesięcznik ten zanotował największy stratę w zestawieniu wynoszącą 12,01 proc. do 11 661 egz.

Największym wzrostem z kolei pochwalić się mógł miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept), który w zestawieniu awansował z pozycji 5. na 4. Jego sprzedaż zwiększyła się o 11,85 proc. do 7 327 egz.

grafika

W marcu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2016 roku zmniejszyła się o 10,61 proc. do 97 144 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 62 746 egz., po spadku o 5,40 proc.

Wśród miesięczników na pozycję lidera awansowało „Auto-Moto” (49 4491 egz.; wzrost o 3,24 proc. - największy w zestawieniu), które wyprzedziło magazyn „Auto Świat Poradnik” (39 863 egz.; w dół o 4,47 proc.). Na podium znalazł się jeszcze „Świat Motocykli” (22 218 egz.; spadek o 13,44 proc. - największy w zestawieniu).

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję