„Kobieta i Życie” na czele sprzedaży w I półroczu. „Poradnik 50+” wiceliderem

W pierwszym półroczu br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”, a oczko niżej uplasował się nowy tytuł - „Poradnik 50+”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Poradnik Domowy”, a najwięcej straciła „Olivia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Kobieta i Życie” na czele sprzedaży w I półroczu. „Poradnik 50+”  wiceliderem

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 260 934 egz. Względem pierwszego półrocza 2018 roku zmniejszyła się ona o 15,96 proc.

Drugi był „Poradnik 50+” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w maju br. wyniosła 225 126 egz. Miesięcznik ten wydawany jest już od sierpnia 2017 roku, ale dopiero od tego roku jest kontrolowany przez ZKDP.

Podium uzupełnia miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 193 599 egz., po wzroście o 0,40 proc.

Piąte miejsce zajął „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika poszła do góry o 1,10 proc. do 146 000 egz. - jednocześnie był to największy wzrost zestawieniu.

Z kolei największy spadek, wynoszący 27,01 proc. do 66 739 egz., odnotowała tutaj „Olivia” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten w zestawieniu był ostatni.

grafika

W czerwcu 2019 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Kobiety i Życia”, wyniosła 248 197 egz., po spadku względem czerwca 2018 roku o 12,20 proc.

Podium uzupełniają: „Poradnik 50+” (200 956 egz.) i „Dobre Rady” (180 713 egz.; + 11,87 proc. - największy wzrost).

Także i w tym ujęciu najwięcej straciła „Olivia” - było to 33,95 proc. do 64 370 egz.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem