Globalna sprzedaż smartfonów w II kwartale 2015 roku wzrosła o 11,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (302,1 mln). IDC podaje, że 337,2 miliona sprzedanych smartfonów to drugi najlepszy wynik kwartalny w historii rynku.
Pozycję lidera rynku utrzymał Samsung, pomimo że jako jedyny z Top 5 zanotował spadek sprzedaży w ujęciu rocznym (o 2,3 proc., z 74,9 mln do 73,2 mln sztuk). W efekcie rynkowy udział koreańskiego producenta zmalał o 3,1 pkt. proc., do 21,7 proc.
Drugie w rankingu Apple zanotowało natomiast znaczący wzrost sprzedaży swoich smartfonów (o 34,9 proc., z 35,2 mln do 47,5 mln sztuk), a udział w rynku firmy z Cupertino zwiększył się z 11,7 proc. do 14,1 proc.
Na trzeciej pozycji znalazła się firma Huawei, z najwyższym w czołówce wzrostem sprzedaży (o 48,1 proc., z 20,2 mln do 29,9 mln sztuk) i 8,9 proc. udziału w rynku (wzrost o 2,2 pkt. proc. r/r). Pierwszą piątkę uzupełniły Xiaomi i Lenovo.

Z danych IDC wynika także, że w II kwartale 2015 roku na świecie sprzedano 464,6 miliona telefonów komórkowych (w tym smartfonów) - o 0,4 proc. mniej niż w II kwartale roku 2014 (466,3 mln).











