Starlink: w I półroczu rynek reklamowy wzrósł o 17, 4 proc.

Szacowana wartość netto rynku reklamowego po dwóch kwartałach 2008r. wyniosła 3 miliardy 805 milionów złotych - wynika z najnowszegoraportu domu mediowego Starlink.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Oznacza to wzrost względem I półrocza ubiegłego roku o 17,4proc. Najwyższą dynamiką (w porównaniu do pierwszych sześciumiesięcy 2007 r.) cechowały się: reklama kinowa (+58,3 proc.),internet (+38,8 proc.) oraz telewizja (+18,3 proc.). Poniżejśredniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w magazynach (+7,7proc.), w dziennikach (+8,8 proc.) oraz w reklamie zewnętrznej(+12,6 proc.). Niezmiennie najwięcej inwestycji reklamowychulokowano w telewizji - był to 1 miliard 900 milionów złotych, costanowi 49,9 proc. ogółu inwestycji.

Wśród sektorów reklamowych największą dynamiką charakteryzowałysię: finanse (+49 proc.), pozostałe (+31 proc.) oraz komputery iaudio video (+31 proc.). Najwyższy wzrost wolumenu inwestycjiwystąpił w sektorach: finanse (+144,8 mln zł), telekomunikacja(+96,7 mln zł) oraz pozostałe (+66,1 mln zł).

- Mamy za sobą rekordowe pod względem dynamiki wzrostu półrocze.Niewykluczone jednak, że na słonecznym ostatnio reklamowym niebiepojawia się cirrusy, które zazwyczaj zwiastują zmianę pogody -skomentował wyniki raportu Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzającydomu mediowego Starlink.

Przedstawione w raporcie dane są estymacjami netto inwestycji wreklamie, czyli szacowanymi kwotami wpływów reklamowych mediów porabatach, ale przed podatkiem VAT. Punktem wyjścia są danemonitoringowe (wartości brutto - przed rabatami, bez podatku VAT)dostarczane przez Expert Monitor (wszystkie media) oraz Media Watch(reklama zewnętrzna). Dane o inwestycjach reklamowych netto winternecie pochodzą z szacunków opracowanych wspólnie z Next.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style