Starsi Japończycy w sieci

Badania wykazały, że mieszkańcy Japonii w wieku od 50 do 69 lat zaznajomieni z internetem spędzają w nim tyle czasu, co młodzież.

AFP - DC
AFP - DC
Udostępnij artykuł:

Japończycy po 50-tce, którzy nie boją się internetu, używają go tak często jak młodzi. Średnio 2,4 godziny spędzają dziennie Japończycy z grupy wiekowej od 50 do 69 lat. Dla porównania, średnia dla wszystkich grup wiekowych wynosi 2,5 godziny, wynika internetowej ankiety przeprowadzonej  przez firmę Nikkei Research.

Starsi Japończycy obu płci twierdzą, że używają internetu głównie do czytania najnowszych wiadomości, planowania podróży, szukania dobrych restauracji i dokonywania rezerwacji: lotniczych, kolejowych czy hotelowych. Kobiety dodatkowo szukają jeszcze informacji o modzie, kosmetykach i kuchni. To, co odróżnia grupę wiekową, powyżej 50 lat od młodych internautów, to brak zainteresowania blogami i stronami społecznościowymi, a za to, częstsze odwiedzanie np. serwisów aukcyjnych. Starsi japońscy internauci rzadziej też kupują sprzęt high-tech czy multimedia przez internet.

Około 41,1% japońskich internautów z przedziału od 50 do 69 lat planuje w przyszłości znacznie więcej czasu spędzać online.

AFP - DC
Autor artykułu:
AFP - DC
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę