Edukacja cyfrowa na antenie PR. Rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji

Od wtorku 23 października na antenach regionalnych Polskiego Radia będą emitowane audycje edukacyjne na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii. Kampania społeczna zatytułowana „W cyfrowym świecie” powstała we współpracy publicznego nadawcy z Ministerstwem Cyfryzacji, a jej głównym adresatem mają być seniorzy.

PAP/KML
PAP/KML
Udostępnij artykuł:
Edukacja cyfrowa na antenie PR. Rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji
Cyberprzestępczość przy zakupach fot. Shutterstock)

Jak informuje - m.in. za pośrednictwem PAP - Ministerstwo Cyfryzacji, kampania edukacyjna „W cyfrowym świecie”  jest odpowiedzią na potrzebę zwiększania wiedzy społeczeństwa na temat bezpiecznego korzystania z internetu, a także ochrony prywatności w sieci. Oprócz praktycznych porad na temat obsługi aplikacji internetowych, kampania będzie także promować załatwianie spraw urzędowych online. Audycje o charakterze edukacyjnym będą emitowane na 17 antenach regionalnych PR od 23 października do 30 listopada. 

Nowoczesne technologie bliżej ludzi

Audycje radiowe są skierowane w szczególności do osób z niższymi kompetencjami cyfrowymi, w tym seniorów, dla których nowoczesne technologie mogą wydawać się niedostępne. Zostaną zaprezentowane w przystępny sposób, tak aby każdy, niezależnie od wieku czy poziomu znajomości technologii, mógł zrozumieć ich treść.

– Naszym priorytetem jest przygotowanie obywateli na wyzwania, jakie niesie cyfrowa transformacja – podkreślił wiceminister cyfryzacji Paweł Olszewski. – Chcemy, aby każdy potrafił poruszać się w przestrzeni online swobodnie i bez obaw. Naszym celem jest nie tylko edukacja, ale też zachęcanie do korzystania z e-usług publicznych, które upraszczają codzienne życie. Dzięki nim kontakt z administracją staje się bardziej przyjazny i dostępny.

E-usługi na wyciągnięcie ręki

Jednym z elementów kampanii będzie promocja e-usług publicznych, w tym aplikacji mObywatel. Słuchacze dowiedzą się, jakie sprawy urzędowe można załatwiać online i jak z nich skorzystać. Ponadto, w audycjach pojawią się informacje o nowych funkcjach, zwiększających bezpieczeństwo użytkowników, jak w przypadku zastrzegania numeru PESEL czy funkcji „Bezpiecznie w sieci”. Umożliwia ona zgłaszanie cyberzagrożeń, takich jak podejrzane strony internetowe czy phishingowe wiadomości.

Praktyczne porady i szeroki zakres tematów

W audycjach znajdą się porady dotyczące ochrony danych osobowych, korzystania z mediów społecznościowych i zakupów internetowych, a także nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja. Eksperci opowiedzą, jak unikać oszustw online i dbać o higienę cyfrową. Przedstawione będą również zagadnienia związane z aktualnymi wyzwaniami, jakie stoją przed społeczeństwem, takimi jak dezinformacja, dostępność cyfrowa czy rola kobiet w branży IT.

Dla rodziców i seniorów planowane są dedykowane audycje dostosowane do ich potrzeb. Kampania ma podkreślać, że rozwijanie kompetencji cyfrowych jest procesem trwającym całe życie i że w obliczu szybkiego postępu technologicznego każdy z nas powinien czuć się pewnie w cyfrowym świecie.

Kampania „W cyfrowym świecie” to element Programu Rozwoju Kompetencji Cyfrowych, realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Więcej aktualnych informacji o rozwoju kompetencji cyfrowych na stronie: www.kompetencjecyfrowe.gov.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style