Sztokholm zakazuje emanujących seksem reklam na ulicach miasta

Władze Sztokholmu uchwaliły właśnie nowe przepisy, które zakazują publicznego wyświetlania reklam przedstawiających kobiety i mężczyzn jako obiekty seksualne na terenie miasta. Możliwe będzie ich usuwanie w ciągu 24 godzin od momentu ich ujawnienia.

Udostępnij artykuł:

Przyjęte przepisy zakazują przedstawiania w reklamach wizerunków mężczyzn lub kobiet jako "obiekty seksualne" lub jako "stereotypowy obraz ról płciowych". Władzom miasta zależy na eliminowaniu z przestrzeni publicznej "poniżających" obrazów uznawanych za "dyskryminujące pod względem seksualnym". Stolica Szwecji obecnie reklamuje się jako „miasto otwarte dla wszystkich”.  

Daniel Hellden, zastępca burmistrza wyjaśnił, że problem tego rodzaju przekazów reklamowych dotyczy bardzo wielu osób, zwłaszcza młodych kobiet. - Sprawia, że ​​myślą o swoich ciałach oraz o tym, jak wyglądają i czują się w negatywny sposób – powiedział. Dodał, że być może firmy nie będą wyświetlać takich reklam, jeżeli dotrze do nich, że usuniemy je po 24 godzinach od zgłoszenia.

Nowe regulacje nie obejmują środków transportu miejskiego w Sztokholmie, który nie podlega jurysdykcji rady miejskiej.

Nowa ustawa wejdzie w życie za trzy tygodnie. Sztokholm jest kolejnym europejskim miastem, który wprowadza takie obostrzenia. Wcześniej podobne regulacje wprowadzono m.in. w Londynie.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję