T-Mobile z ułatwieniami dla osób niepełnosprawnych

T-Mobile Polska dostosował i oznakował blisko 140 punktów sprzedaży, aby umożliwić klientom niepełnosprawnym dostęp do swoich usług.

km
km
Udostępnij artykuł:

Jak podaje operator, punktem wyjścia do wprowadzenia zmian rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z 9 kwietnia 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Na wprowadzenie udogodnień określonych w ustawie firmy mają czas od 6 do 12 miesięcy.

Od października br. w dostosowanych salonach T-Mobile klienci słabowidzący i niewidzący mogą zamówić dokumenty takie jak ogólne warunki umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, wzór umowy, cennik usług, regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych, fakturę, czy rachunek szczegółowy, w formie wytłoczenia dokumentów w alfabecie Braille’a lub w postaci elektronicznej, na papierze lub przy użyciu dużej czcionki w formacie A3, w postaci elektronicznej w formacie tekstowym na podany adres e-mail, które zrealizowane będą 30 dni od daty złożenia zamówienia. Dodatkowo klienci niewidzący będą mieli możliwość zapoznania się z przysługującymi im prawami dzięki specjalnie stworzonej ulotce w alfabecie Braille’a.

Osoby niepełnosprawne uzyskają informacje od przeszkolonych konsultantów w pozakolejkowym systemie obsługi. Będą też miały możliwość dostępu do salonów bez barier architektonicznych oraz do czytelnie oznaczonych salonów z zewnątrz.

Ponadto zgodnie z podpisanym w maju 2014 r. porozumieniem pomiędzy przedstawicielami rynku telekomunikacyjnego a Ministerstwem  Administracji i Cyfryzacji w sprawie przeprowadzenia pilotażu systemu komunikacji dla osób niedosłyszących, w wybranych salonach T-Mobile zastosowano przenośne pętle indukcyjne. Pętle  działają na małej przestrzeni i ułatwiają osobom niedosłyszącym komunikację z obsługującym ich konsultantem. Na miejscu klienci niedosłyszący otrzymają na ten temat również ulotkę informującą wskazaną przez resort.

Lista z wykazem dostosowanych salonów T-Mobile jest dostępna pod tym adresem (plik PDF).

Z kolei od kwietnia 2015 r. salony T-Mobile mają udostępnić możliwość komunikacji audiowizualnej osobom niesłyszącym w systemie tłumacza on-line języka polskiego i migowego. Tłumaczone na język migowy mają być również wybrane treści ze stron serwisów www operatora. Prace nad ich udostępnieniem dla osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących T-Mobile prowadzi wraz z firmą Migam.org.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski