Telefon ma 94,4 proc. klientów indywidualnych, komórki wypierają stacjonarne

Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada 94,4% klientów indywidualnych, badanych przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE). Z raportów UKE wynika, że 60,3% badanych przez CBM INDICATOR firm używa wciąż zarówno telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Podobnie jak w 2009 roku, wyniki badania wskazują na wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi. Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość badanych (94,4 %). Zauważyć można jednak wypieranie telefonu stacjonarnego przez telefon komórkowy" - głosi raport.

Znacząca większość badanych firm (60,3%) użytkuje zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe, podał także UKE. Zdecydowanie mniejszy odsetek firm korzysta wyłącznie z telefonów stacjonarnych (8,3 %) lub wyłącznie z telefonów komórkowych (31,5%), podano w raporcie dotyczącym klientów instytucjonalnych.

W 2010 roku 43,1% Polaków deklaruje posiadanie telefonu stacjonarnego w gospodarstwie domowym, podał urząd.

"Średnia miesięczna opłata za telefon stacjonarny w gospodarstwie domowym wynosi około 65,7 zł. Najliczniejszą grupę posiadaczy telefonów stacjonarnych stanowią osoby płacące rachunki od 51 do 100 zł miesięcznie (45,4%)" - czytamy w raporcie.

"Średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów wszystkich badanych operatorów wynosi ok. 181 zł. (wartość mediany to 120 zł). Natomiast średni miesięczny rachunek za korzystanie z telefonów u operatora Telekomunikacja Polska jest prawie identyczny i wynosi 180 zł (wartość mediany to również 120 zł)" - napisano w raporcie dotyczącym klientów instytucjonalnych.

UKE podał też, że 84,0% Polaków deklaruje posiadanie telefonu komórkowego. "W firmach najbardziej popularne jest korzystanie z jednego lub dwóch telefonów komórkowych. Z jednego telefonu korzysta od 40 do 49 %. Natomiast dwa telefony wykorzystuje od 28 do 33 % firm. Z trzech telefonów korzysta od 11 do 15 % firm" - czytamy w raporcie.

"Całkowita średnia miesięczna opłata za korzystanie z telefonu komórkowego jest znacznie wyższa w przypadku osób płacących abonament (75 zł), niż użytkowników kart pre-paid (41 PLN), czy mix (45 zł)" - napisano w raporcie.

"Średni miesięczny rachunek za usługi operatorów komórkowych jest dość zróżnicowany: klienci biznesowi Orange średnio płacą miesięcznie rachunek wynoszący 264,5 zł, klienci Plusa – 215,1 zł, klienci Ery – 199,6 zł, a klienci Play - 179 zł" - czytamy dalej w materiale.

Badanie dotyczące klientów indywidualnych zostało zrealizowane przez PBS DGA w dniach 22-30 listopada 2010 roku na terenie całego kraju. Próba badawcza liczyła N=1600 wywiadów.

Badanie dotyczące klientów biznesowych zostało zrealizowane przez CBM INDICATOR w dniach 17-25 listopada 2010 roku, na losowej, reprezentatywnej próbie firm. Próba badawcza liczyła N=400 wywiadów.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK