TelePolska z 2 mln kary od UKE za zbyt długie umowy

Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na spółkę TelePolska karę pieniężną w wysokości blisko 2 mln zł za naruszanie praw konsumentów.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Przyczyną nałożenia kary w wysokości dokładnie 1 936 840,10 zł jest zawieranie z konsumentami umów na świadczenie usług telekomunikacyjnych na okres dłuższy niż 24 miesiące. Tym samym spółka naruszyła przepis wprowadzony ustawą z dnia 16 listopada 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1445), który jest wynikiem dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 7 marca 2002 r. mającej na celu ułatwienie konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych.

Z przeprowadzonej przez UKE analizy wynika, że pomiędzy 21 stycznia a 13 maja br. TelePolska aktywowała umowy dla ponad 6 tys. abonentów. W przeważającej ilości mają to być konsumenci zawierający umowę po raz pierwszy na okres 26 miesięcy. Niezgodne z prawem działania spółki polegały na wydłużeniu okresu trwania umowy, w którym abonent byłby zobowiązany do zapłaty kary umownej chcąc zmienić dostawcę. Należy jednocześnie zauważyć, że TelePolska po 3 miesiącach od dnia rozpoczęcia postępowania w celu nałożenia kary, poinformowała prezesa UKE o przystąpieniu do działań naprawczych.

- Z uwagi na słabszą pozycję konsumentów w relacjach z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym przykładam szczególną wagę do przestrzegania ich praw. W tym przypadku naruszenie dotyczyło kilkunastu procent wszystkich abonentów TelePolska, a dodatkowo dotyczyło jednego z podstawowych praw do zmiany dostawcy usług. Prawo to służy zapewnieniu użytkownikom maksymalnych korzyści w zakresie różnorodności, ceny i jakości usług. Bezprawne ograniczanie możliwości swobodnego wyboru dostawcy usług jest też działaniem naruszającym równoprawną konkurencję na rynku telekomunikacyjnym -  tłumaczy Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

TelePolska ma możliwość odwołania się od kary w ciągu dwóch tygodni od otrzymania decyzji.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"