"The Daily", dziennik Murdocha na iPada, to zmarnowane pieniądze?

Urodziło się nareszcie murdochowo-iPadowe dziecko, twór, który nazywa się jak dziennik, wygląda jak magazyn, kosztuje jak to u Apple'a z wszystkim co ma większą wartość niż zdawkowy uśmiech.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Jak już informowaliśmy (więcej na ten temat) Rupert Murdoch, szef koncernu medialnego News Corp., zaprezentował "The Daily" - cyfrową gazetę stworzoną specjalnie na iPada. Tytuł będzie dostępny tylko w sklepie z aplikacjami Apple, w cenie 99 centów tygodniowo.

"Nowe czasy wymagają nowego dziennikarstwa" - oświadczył australijski magnat medialny podczas prezentacji "The Daily", która odbyła się w Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku.

grafika

Mirosław Usidus, właściciel firmy iEM: "The Daily": nie ma różnicy - po co przepłacać Urodziło się nareszcie murdochowo-iPadowe dziecko, twór, który nazywa się jak dziennik, wygląda jak magazyn, kosztuje jak to u Apple'a z wszystkim co ma większą wartość niż zdawkowy uśmiech.

Internet rzucił się do testów, badań, analizy, egzegezy, no i oczywiście prognoz.

Najpierw narzekano na nawigację, że nieudana i niewygodna. Potem wielu ze zdumieniem spostrzegło, że "The Daily" jest zupełnie jak gazeta a nie jak internet, czyli np. odsyłaczy do zasobów internetowych tam nie uświadczysz. Inaczej mówiąc, pomijając subtelniejszą grafikę, rezultat 30-milionowej inwestycji nie różni się mocno od modnego kilka lat temu w firmach prasowych PDF-owego e-papieru.

No to jednak byłoby niesprawiedliwe zestawienie, głównie dlatego, że "The Daily" nic wspólnego z papierem jednak nie ma ...

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe