Były dyrektor w Hulu i Quibi przechodzi do Apple. Pomoże w rozwoju oferty Apple TV+

Tim Connolly, były dyrektor w platformach Hulu i Quibi został zatrudniony w koncernie Apple. Menedżer ma wesprzeć rozwój serwisu VoD Apple TV+, która planuje sprzedaż łączonych pakietów aby przyciągnąć większą liczbę użytkowników.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Platforma streamingu wideo Apple TV+ wystartowała w listopadzie 2019 r. w stu krajach na świecie. Serwis jest dostępny także dla polskich użytkowników w zamian za miesięczny abonament w wysokości 24,99 zł.

Z Hulu i Quibi do Apple

Premierowa oferta Apple TV+ nie wzbudziła entuzjazmu na rynku, bowiem Apple zaproponował na początku jedynie 7 oryginalnych seriali wyprodukowanych na potrzeby platformy oraz jeden film dokumentalny. W konsekwencji serwis dość wyraźnie przegrywa rywalizację z takimi konkurentami jak Netflix czy Disney+.

Teraz dziennik „The Telegraph” poinformował, że w związku z rozwojem Apple TV+ koncern zarządzany przez Tima Cooka zatrudnił menedżera Tima Connolly’ego.

Tim Connolly pracował wcześniej jako dyrektor m.in. na potrzeby należącej do Disneya platformy Hulu, a także uruchomionego wiosną br. serwisu Quibi, którego rynkowa premiera nie była jednak znaczącym sukcesem.

W obu wymienionych firmach Connolly zajmował się głównie partnerstwami z firmami zewnętrznymi, co pozwalało na zaoferowanie użytkownikom w ramach subskrypcji dostęp do większej ilości treści.

Rola Connolly’ego w Apple TV+ ma być podobna. Menedżer będzie pomagał w rozwoju wspomnianej wcześniej pakietowej oferty serwisu, jednak na razie szczegóły na jej temat nie są dostępne.

„The Telegraph” przypomina, że na przestrzeni ostatnich 2 lat Apple intensywnie zatrudniał dyrektorów różnych specjalności do rozwijania platformy Apple TV+. Udało mu się zaangażować m.in. jednego z wyższych menedżerów platformy Amazon Prime Video, który jest ekspertem w zakresie treści o charakterze sportowym.

Apple nie cierpi z powodu pandemii koronawirusa. Firma ma za sobą rekordowy drugi kalendarzowy (i trzeci fiskalny) kwartał 2020 r. Przychody firmy wyniosły prawie 60 mld dol., co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Firma sprzedała trochę więcej iPhone’ów niż przed rokiem, ale hitami sprzedażowymi były Maki i iPady.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek