Tour de France 2015 z analityką Big Data od Dimension Data (wideo)

Firma Dimension Data stworzyła platformę analityczną za pomocą której będzie dostarczać w czasie rzeczywistym informacje o każdym zawodniku biorącym udział w zbliżającym się wyścigu kolarskim Tour de France.

km
km
Udostępnij artykuł:

Usługa Dimension Data została stworzona dzięki zaangażowaniu francuskiej organizacji sportowej Amaury Sport Organisation (ASO) oraz 22 zespołów kolarskich startujących w Tour de France 2015.

Umieszczony pod siodełkiem roweru każdego zawodnika lokalizator dostarczy dokładne dane, które Dimension Data przetworzy i przeanalizuje, a zebrane informacje będą dostępne dla fanów kolarstwa, komentatorów wyścigu, stacji radiowych i telewizyjnych oraz prasy.

grafika

Kibice będą mogli na dedykowanej stronie internetowej śledzić prędkość, z jaką porusza się dowolny zawodnik, jego dokładną pozycję w stosunku do pozostałych kolarzy, a także odległość pomiędzy poszczególnymi uczestnikami wyścigu. Strona dostosuje się do rozdzielczości urządzenia.

Rozwiązanie do analizy w czasie rzeczywistym będzie otrzymywać dane dostarczane przez firmę odpowiedzialną za geolokalizację zawodników, które - oczyszczone i przeanalizowane - zostaną udostępnione w transmisji na żywo, a potem w formie archiwum.

grafika

198 kolarzy z 22 zespołów będzie generować 42 tys. punktów geoprzestrzennych oraz 75 milionów odczytów systemu GPS. Serwis internetowy do śledzenia zawodników na żywo ma być w stanie w stanie obsłużyć jednocześnie 17 milionów użytkowników i 2000 żądań wyświetlenia strony na sekundę. Dane dotyczące zawodników będą przetwarzane przez chmurę obliczeniową Dimension Data, obejmującą pięć kontynentów i zużywającą 350 milionów cykli CPU na sekundę.

Tegoroczna edycja Tour de France potrwa od 4 do 26 lipca br. Wyścig transmitować będzie kanał Eurosport (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały