Trojan zachęca internautów do pobrania fałszywego kodeka

W październiku w czołówce najaktywniejszych wirusów znalazł siętrojan zachęcający użytkowników do zainstalowania kodekaniezbędnego do odtwarzania plików audio - informuje w swoimraporcie firma Eset. Najwięcej infekcji spowodował taj jak wpoprzednich miesiącach wirus atakujący graczy sieciowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W październiku firma Eset wykryła znaczący wzrost aktywnościwirusa o nazwie WMA/TrojanDownloader.GetCodec.Gen. Ten końtrojański konwertuje wszystkie pliki audio znalezione wzaatakowanym przez siebie systemie do formatu WMA i modyfikuje jetak, żeby przy próbie ich odtworzenia wyświetlała się informacja okonieczności pobrania na dysk brakującego kodeka. Akceptacja tegokomunikatu powoduje ściągnięcie złośliwych programów.

- Przemycanie na komputer użytkownika złośliwych aplikacji podpozorem pobierania niezbędnych do uruchomienia danego pliku kodekówjest znaną, ale ciągle skuteczną sztuczką socjotechnicznąwykorzystywaną przez twórców groźnych aplikacji - komentuje PawełRybczyk, inżynier systemowy firmy Dagma, ogólnopolskiegodystrybutora rozwiązań Eest. - Skuteczną metodą ochrony przed tegotypu zagrożeniami jest korzystanie z odtwarzaczy plikówmultimedialnych, które nie są częścią systemu operacyjnego Windows- dodaje.

Z październikowego zestawienia ataków wirusowych przygotowanegoprzez firmę Eset wynika, że WMA/TrojanDownloader.GetCodec.Genspowodował 1,87 proc. wszystkich infekcji. Najaktywniejszym odkilku miesięcy złośliwym programem jest wykradający loginy orazhasła graczy sieciowych koń trojański Win32/PSW.OnLineGames, któryspowodował 11,3 proc. wykrytych ataków.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały