TVN24 po dużym wzroście przed TVP Info, kanały informacyjne Grupy TVN wyprzedziły TVP

W marcu 2016 roku na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Największym wzrostem, niemal o 50 proc., pochwalić się mogła Superstacja, a spadła jedynie widownia TVP3.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w marcu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,69 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 30,39 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W marcu 2015 roku kanał ten był drugi.

Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji jednak poszedł do góry o 0,67 proc. do 3,01 proc.Podium uzupełnia Polsat News, który rok wcześniej był czwarty. W ubiegłym miesiącu kanał miał 0,99 proc. udziału, po wzroście o 3,13 proc.

Z kolei na czwartą lokatę spadł kanał TVP3. Zanotował on jedyny spadek w zestawieniu, wynoszący 10,10 proc. i miał 0,89 proc. udziału. Dwa oczka niżej uplasowała się Superstacja z udziałem wynoszącym 0,29 proc. Jej wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 45 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn24-wyprzedzil-tvp-info-w-marcu-duze-wzrosty-fokus-tv-i-stopklatka-tv-top-25 ##

Największy udział (4,01 proc.) wśród grup kanałów newsowych w marcu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BIS i notujący wzrost o 28,53 proc. Stacje tej grupy wyprzedziły kanały newsowe TVP, których udział obniżył się o 2,01 proc. do 3,90 proc. (to dane dla TVP Info i TVP3).

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w marcu 2016 roku umocnił się TVN24 z wynikiem 2,36 proc., po wzroście o 3,06 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,25 proc. udziału, do góry o 1,63 proc.), a trzeci był Polsat News (0,75 proc.; w dół o 1,32 proc.).

Największym wzrostem, wynoszącym 50 proc. do 0,09 proc. udziału, również i tutaj pochwalić się mogła Superstacja. Z kolei najwięcej stracił TVN24 BIS - było to 30 proc. do 0,21 proc.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej spółki miały tutaj 2,57 proc. udziału po spadku o 0,77 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK