Tygodnik „Nie” bardziej stratny. Sprzedaż ponad 10 proc. w dół

Spółka Urma wydająca tygodnik „Nie” w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 11,3 proc. do 3,5 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się do ponad 1,1 mln zł. Firma od lat notuje ujemną rentowność.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Tygodnik „Nie” bardziej stratny. Sprzedaż ponad 10 proc. w dół

Rok do roku wpływy Urmy zmalały z 3,92 do 3,48 mln zł. Prawie w całości pochodzą ze sprzedaży egzemplarzowej tygodnika „Nie”. Wpływy reklamowe w ub.r. wyniosły zaledwie 24 tys. zł, tyle samo co rok wcześniej.

Sprzedaż „Nie” od kilku lat nie jest audytowana przez Polskie Badania Czytelnictwa. Urma poprzednio wyniki sprzedażowe tygodnika podała w sprawozdaniu za 2021 roku: rozeszło się wtedy ,11 mln egzemplarzy, do daje średnio ponad 21 tys. na każdy numer. Pismo jest w Polsce dystrybuowane przez wszystkich czołowych kolporterów prasowych, a także sprzedawane do USA i Kanady.

Na działalność operacyjną wydawca „Nie” przeznaczył w ub.r. 4,66 mln zł, o 0,3 proc. więcej niż przed rokiem. O ile wydatki na usługi obce poszły w górę z 1,25 do 1,96 mln zł, o tyle te na użycie materiałów i energii zmalały z 877,7 do 376,5 tys. zł, a na amortyzację - z 83,2 do 17,8 tys. zł.

Zmniejszyły się też koszty pracownicze: w zakresie wynagrodzeń z 2,07 do 1,98 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia dla pracowników - z 265,7 do 221,3 tys. zł. Spółka zatrudniała 11 osób.

Tygodnik „Nie” od lat ze stratami

Strata sprzedażowa firmy pogłębiła się z 749,2 tys. do 1,18 mln zł, a w ujęciu brutto i netto - z 675 tys. do 1,14 mln zł.

Urma notuje ujemną rentowność od lat. W 2021 roku przy 3,88 mln zł przychodów miała 619,2 tys. zł straty netto, rok wcześniej wyniosła ona 584,4 tys. zł (przy 3,55 mln zł wpływów), w 2019 roku - 945,3 tys. zł (przychody sięgnęły 3,62 mln zł), a w 2018 roku - 1,44 mln zł (przy 3,7 mln zł wpływów).

Spółka ma jeszcze sporą poduszkę kapitałową. Na koniec ub.r. jej kapitały własne wynosiły 4,86 mln zł, wobec 6 mln zł rok wcześniej. Dla porównania, na koniec 2018 roku było to 8,82 mln zł.

Zaś na majątek firmy składały się m.in. środki trwałe o wartości 2,14 mln zł (głównie nieruchomości) oraz 2,15 mln zł wartości niematerialnych i prawnych (logo tygodnika „Nie” wyceniono na 2 mln zł).

Zmarł Jerzy Urban i jego żona

W ostatnich latach u wydawcy „Nie” nastąpiła wymuszona sukcesja. Po śmierci początku października 2022 roku twórcy, naczelnego i właściciela pisma Jerzego Urbana firmę odziedziczyła jego żona Małgorzata Daniszewska, która zmarła dokładnie rok później.

Teraz właścicielką i prezeską Urmy jest Marta Miecińska. W sprawozdaniu zapowiedziała, że wobec strat w ostatnich latach jako jedyna członkini zarządu „dołoży wszelkich starań aby obniżyć koszty działalności spółki”.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej