Wydawca „Przeglądu”: wpływy 8,5 proc. w górę, zysk trzykrotnie wyższy

Przychody fundacji Oratio Recta wydającej m.in. tygodnik „Przegląd” w ub.r. zwiększyły się o 8,5 proc. do 4,2 mln zł, a jej zysk netto - ze 101 do 363,6 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wpływy fundacji Oratio Recta z działalności gospodarczej wzrosły w ub.r. z 3,83 do 4,17 mln zł, a te z działalności statutowej zmalały z 48,3 do 33,5 tys. zł.

Fundacja Oratio Recta wydaje „Przegląd” i książki

Wydawany przez nią tygodnik „Przegląd” nie jest objęty audytem sprzedażowym przez Polskie Badania Czytelnictwa. Fundacja publikuje też książki, głównie o tematyce historycznej. W sprawozdaniu w KRS nie wyszczególniła, jak duże wpływy osiągnęła ze sprzedaży „Przeglądu”, jakie z publikacji reklam, a jakie ze sprzedaży książek.

Koszty Oratio Recta zwiększyły się dużo słabiej od przychodów - o 1,7 proc. do 3,84 mln zł. Wydatki na działalność gospodarczą wzrosły z 3,69 do 3,75 mln zł, a na działalność statutową - z 78,7 do 85,5 tys. zł.

Po wybuchu epidemii fundacja oszczędziła 27 tys. zł dzięki umorzeniu przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS.

Prezesem fundacji od jej założenia wiosną 2004 roku jest Jerzy Domański, redaktor naczelny „Przeglądu”. W radzie fundacji są natomiast Paweł Dybicz, Janusz Gołębiewski i Bogusława Olejnik.

Zysk 260 tys. zł w górę

Strata fundacji Oratio Recta na działalności statutowej pogłębiła się z 30,5 do 52 tys. zł, a zysk z działalności gospodarczej poszedł w górę ze 131,6 do 415,9 tys. zł.

W konsekwencji zysk operacyjny wzrósł ze 101,2 do 363,9 tys. zł, a zysk brutto i netto - ze 101 do 363,6 tys. zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana