Uber z wyższymi przychodami i stratą miliarda dolarów, rośnie wartość zamówień

W III kwartale 2018 roku spółka Uber zanotowała przychody wyższe rok do roku o 38 procent, a wpływy z kursów wykonanych za pośrednictwem aplikacji osiągnęły wartość 12,7 mld dolarów. Uber wciąż nie przynosi zysków, w ostatnim kwartale firma zanotowała stratę w wysokości 1,07 mld.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Uber wciąż przygotowuje się do wejścia na giełdę, zatem jako spółka nie notowana na parkiecie nie ma obowiązku publikowania okresowych raportów finansowych. Jednak od ub.r. firma ujawnia niektóre swoje wskaźniki świadczące o jej kondycji na rynku.

W III kwartale br. przychody Ubera osiągnęły poziom 2,95 mld dol., co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem oraz o 38 proc. rok do roku.

Uber jest startupem który wciąż nie przynosi zysku. W III kwartale br. firma wykazała stratę w wysokości 1,07 mld dol., o 20 proc. większą w ujęciu kwartalnym, ale o 27 proc. niższą niż przed rokiem.

Z ujawnionych przez Uber wskaźników wynika, że wartość zamówień wzrosła w zestawieniu z II kwartałem br. o 6 proc. oraz o 41 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Analitycy zwracają jednak uwagę na fakt, że w 2016 r. wpływy z przewozów zrealizowanych za pośrednictwem Ubera rosły kwartalnie o ok. 30 proc., zaś w ub.r. wzrosty nadal utrzymywały dwucyfrową dynamikę. Wobec coraz bardziej widocznego spowolnienia firma już wcześniej zapowiedziała że będzie poszukiwać nowych źródeł przychodów w postaci sieci wypożyczalni rowerów czy skuterów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana