Użytkownicy Facebooka coraz częściej celem ataków

W I kwartale bieżącego roku wiadomości phishingowe stanowiły 0,57 proc. wszystkich maili – wynika z danych firmy Kaspersky Lab. Coraz częściej atakowani w ten sposób są użytkownicy serwisów społecznościowych – przede wszystkim Facebooka.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W styczniu i lutym bieżącego roku odsetek wiadomości phishingowych w całym ruchu mailowym utrzymywał się na ubiegłorocznym poziomie, natomiast w marcu mocno się obniżył. Rejestrująca to zjawisko firma Kaspersky Lab uważa, że na razie trudno wskazać przyczynę tego spadku.

grafika

Ponad połowa ataków phishingowych od stycznia do marca bieżącego roku była wymierzona w użytkowników systemu transakcyjnego PayPal. Natomiast już prawie 6 proc. zagrożeń tego typu dotyczyło internautów korzystających z Facebooka. Analitycy Kaspersky Lab podkreślają, że po raz pierwszy od rozpoczęcia tego monitoringu użytkownicy serwisów społecznościowych byli obiektami tak wielu ataków phishingowych. „Skradzione profile internautów przestępcy mogą wykorzystać do rozprzestrzeniania spamu, wysyłając masowe ilości wiadomości e-mail do właścicieli kont i ich przyjaciół z portalu” – czytamy w raporcie firmy.

grafika

Z kolei szkodliwe załączniki zostały wykryte w 0,68 proc wszystkich maili, co oznacza spory spadek – o 0,3 proc. – w porównaniu z ostatnim kwartałem 2009 roku. Najczęściej takie wiadomości wysyłano z Niemiec i Wielkiej Brytanii.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kolejne krótkie powroty do Trójki. Na 25-lecie w muzyce

Kolejne krótkie powroty do Trójki. Na 25-lecie w muzyce

Wybrano najlepszy polski i zagraniczny film wszech czasów

Wybrano najlepszy polski i zagraniczny film wszech czasów

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry