Viacom daje 10,6 mld dolarów za Scripps Networks Interactive

Viacom Media Networks jest gotowy zapłacić 10,6 mld dolarów w gotówce za koncern Scripps Networks Interactive, właściciela m.in. Grupy TVN - podała agencja Reuters. Rozmowy dotyczące kupna SNI prowadzi również Discovery Communications.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Viacom daje 10,6 mld dolarów za Scripps Networks Interactive
fot. Shutterstock.com

Jak ujawniono w zeszłym tygodniu, Viacom Media Networks i Discovery Communications prowadzą rozmowy dotyczące całościowego przejęcia Scripps Networks Interactive. Według agencji Reuters, powołującej się na anonimowe źródła, pierwszy koncern jest gotowy zapłacić za SNI 10,6 mld dolarów w gotówce (nie sprecyzowano, czy to cena za większościowy pakiet akcji należących do głównych udziałowców czy za wszystkie akcje SNI).

Obecnie do osób z rodziny Scrippsów należą akcje Scripps Networks Interactive dające ok. 92 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy firmy.

W ostatnim roku fiskalnym zakończonym, we wrześniu ub.r., Viacom zanotował 12,45 mld dolarów wpływów i 1,44 mld dolarów zysku netto, natomiast w pierwszym kwartale br. - 3,26 mld dolarów przychodów (w tym 1,11 mld dolarów z reklam). Na koniec marca br. zadłużenie koncernu wynosiło 12,17 mld dolarów.

Viacom jest nadawcą stacji telewizyjnych takich jak MTV, Nickelodeon, Nick Jr. i Comedy Central oraz właścicielem wytwórni filmowej Paramount Pictures.

Do Scripps Networks Interactive należą natomiast m.in. kanały HGTV, Food Network, Travel Channel, Cooking Channel, DIY Network i Great American Country oraz serwis internetowy Food.com. Dwa lata temu koncern kupił Grupę TVN, za 52,7 proc. jej akcji zapłacił 854 mln euro, a resztą skupił od inwestorów giełdowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały