„Viva!” dużo więcej z reklam, „Wprost” i „Polityka” w dół

W styczniu br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam 10 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy „Vivy!” wzrosły prawie trzykrotnie, a „Przyjaciółki” dwukrotnie, za to spadki zanotowały „Wprost”, „Świat Kobiety” i „Polityka”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe przychody reklamowe magazynów (bez autopromocji) wyniosły w styczniu br. 150,4 mln zł, czyli o 10,3 proc. mniej niż przed rokiem - pokazują dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przy czym spadki cennikowe są zazwyczaj dużo mniejsze od rzeczywistych. Według Starlinka wartość reklamy w czasopismach zmalała w ub.r. o 16,2 proc. (więcej na ten temat), podczas gdy dane Kantar Media mówiły o 3,4-procentowym spadku (zobacz szczegóły). W styczniu cennikowo najwięcej, po ponad 7 mln zł, zarobiły z reklam „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), „Viva!” (Edipresse Polska) i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Przychody pierwszego pisma wzrosły w skali roku o 16 proc., drugiego - aż o 178 proc., a trzeciego - o 30 proc. Natomiast „Tele Tydzień” zarobił na reklamach 11 proc. więcej niż przed rokiem, a „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - aż o 101 proc. więcej. Za to cennikowe wpływy reklamowe „Wprost” (AWR Wprost) zmalały w skali roku aż o 42 proc. „Świat Kobiety” zarobił 15 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - 7 proc. mniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"