W 2010 r. zostanie sprzedanych 55 mln smartfonów na Androidzie

Globalna sprzedaż smartfonów ma w bieżącym roku sięgnąć 280 milionów sztuk i wzrosnąć wobec poprzedniego roku o 57 proc. (178 mln).

km
km
Udostępnij artykuł:

W drugiej połowie 2010 roku sprzedanych zostanie 163 milionów smartfonów wobec 117 milionów w pierwszych sześciu miesiącach. Smartfony mają też stanowić 20,3 proc. ogółu sprzedanych w tym roku telefonów komórkowych - prognozuje Luke Lin, analityk Digitimes Research.

Najszybszy wzrost mają zanotować urządzenia oparte na systemie operacyjnym Android. W porównaniu z rokiem ubiegłym ich sprzedaż ma zwiększyć się aż o 561 proc., do ponad 55 milionów sztuk.

Udział Androida w globalnym rynku smartfonów wzrósł z mniej niż 5 proc. w 2009 roku do 13,8 proc. w pierwszej połowie roku bieżącego, a w jego drugiej połowie ma sięgnąć 24,5 proc. Tym samym stworzony przez Google system stanie się drugą najpopularniejszą platformą w smartfonach.

Pozycję lidera zachowa Symbian, ale jego rynkowy udział w drugiej połowie i całym 2010 roku ma spaść odpowiednio do 32,6 i 35 proc.

Na kolejnych pozycjach w całym 2010 roku będą BlackBerry firmy RIM i iOS firmy Apple, z rynkowym udziałem odpowiednio 16,4 i 15,2 proc. W samej drugiej połowie roku kolejność będzie odwrotna - iOS ma mieć 15,6 proc., a BlackBerry nieco poniżej 15 proc. udziału w rynku.

Z kolei piąte miejsce należeć będzie do Microsoftu, który według prognozy Digitimes będzie miał problemy z utrzymaniem swojego rynkowego udziału na poziomie powyżej 5 proc. Przyczyną jest przesunięcie na IV kwartał premiery systemu Windows Phone 7 oraz brak oznak odbicia sprzedaży smartfonów opartych na platformie Windows Mobile.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały