W 2010 roku będzie więcej spamu w komunikatorach i różnych językach

Do końca 2010 roku co 12. link przesyłany w komunikatorze internetowym będzie prowadził do strony z niebezpiecznym oprogramowaniem – prognozuje firma Symantec. Wzrośnie też ilość spamu w językach innych niż angielski.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

O ile w połowie 2009 roku co 78. link przesłany w komunikatorze internetowym prowadził do strony z niebezpiecznym oprogramowaniem, o tyle pod koniec 2010 roku do takich witryn będzie kierować już co 12. hiperłącze w komunikatorach – prognozuje firma Symantec. Celem takich ataków będzie przechwycenie autentycznych kont użytkowników tych aplikacji. Ogółem wzrośnie też w komunikatorach ilość wiadomości z adresami URL – pod koniec przyszłego roku linki będzie zawierać co 300. wiadomość. W 2010 roku zwiększy się również ilość spamu w językach innych niż angielski, ponieważ coraz powszechniejsze będą połączenia szerokopasmowe w rozwijających się gospodarkach. Symantec szacuje, że w niektórych częściach Europy odsetek lokalizowanych wersji spamu przekroczy 50 proc. Ponadto spammerzy ze względu na coraz większe problemy z automatycznym łamaniem kodów CAPTCHA będą zatrudniać ludzi do ręcznego tworzenia kont, płacąc ok. 30–40 dolarów za 1000 kont. Ponieważ ciągle rozwijane są zabezpieczenia antyspamowe, ogólna ilość spamu w przyszłym roku będzie zależeć od reakcji cyberprzestępców na te ulepszenia ochronne, a także na interwencje dostawców internetowych i instytucji rządowych na całym świecie

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały