W 2023 roku globalne wydatki na aplikacje mobilne wzrosną do 156 mld dolarów

Do 2023 roku wydatki na aplikacje mobilne w sklepach App Store i Google Play zwiększą się o 120 procent w stosunku do roku 2018 i osiągną wartość 156 mld dolarów – wynika z prognoz firmy analitycznej Sensor Tower. Większym beneficjentem tej tendencji będzie Apple, a najbardziej znaczący wzrost wydatków nastąpi w regionie Afryki i Ameryki Łacińskiej.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
W 2023 roku globalne wydatki na aplikacje mobilne wzrosną do 156 mld dolarów

W 2018 r. wydatki na aplikacje w Apple Store i Google Play osiągnęły łączną wartość 72 mld dol. Według analityków Sensor Tower w br. kwota ta wzrośnie do 85 mld dol. i będzie się sukcesywnie zwiększać w kolejnych latach, by w roku 2023 osiągnąć poziom 156 mld dol. Będzie to oznaczało wzrost o 120 proc. w zestawieniu z rokiem 2018.

Pod względem wysokości wydatków użytkowników liderem jest i będzie App Store. W 2018 r. sklep osiągnął sprzedaż w wysokości 47 mld dol., zaś prognozowana kwota w roku 2023 to 96 mld oznaczająca wzrost o 104 proc. Z kolei w Google Play użytkownicy wydali w ub.r. 25 mld dol., według przewidywań zaś w 2023 r. wydadzą 60 mld – o 140 proc. więcej w prognozowanym okresie.

grafika

W wypadku App Store w ujęciu geograficznym największe przychody w 2018 r. sklep ten osiągnął w Chinach, Japonii i Stanach Zjednoczonych. W przyszłości największe wzrosty za sprzedaży aplikacji Apple zanotuje na kontynencie afrykańskim (o 296 proc.) i w Ameryce Łacińskiej (239 proc.).

grafika

Nieco inaczej wysokość wydatków na aplikacje rozkłada się w wypadku Google Play. Obecnie pod tym względem przewodzą USA, Korea Poludniowa i Japonia, natomiast do 2023 r. największe wzrosty wystąpią na rynkach południowoamerykańskim (o 408 proc.) i afrykańskim (w górę o 406 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style